Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Star Wars Episoderna IV-VI på DVD  (läst 3197 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
Star Wars Episoderna IV-VI på DVD
« skrivet: 27.09.2004 kl. 11.34 »
Åsikter om den nya Star Wars-boxen? Jag sade väl egentligen allt det jag ville i recensionen, men John Kovalic tycks vara på samma spår som jag och han har lyckats kristallisera perfekt det som jag svamlade om den nya Star Wars-generationen  i den här seriestripen.  :D

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Star Wars Episoderna IV-VI på DVD
« Svar #1 skrivet: 27.09.2004 kl. 12.04 »
Har själv följt med Dork Tower hela veckan och fått ett gott skratt. Känner mig troligen väldigt träffad.

Har sett A New Hope från DVD:n. Såg också samma film från videon där jag har den allra första versionen. Och nog är det ju skillnad. Som nostalgitrip är originalversionen mycket bättre, men kvalitativ är nog DVD versionen rymdskeppslängder före. Redan inledningsscenen med stjärnkryssaren som kommer in i bilden är ju mäktig. Ljudet och bildkvaliteten är ju suveränt. Säga vad ni vill men jag tycker nog om denna nya version.

Och på lång sikt ser det ju lovande ut med integreringen av alla filmer i ett sträck. Skulle se för jävligt ut att först se episode 3 och sedan 4an efter. I alla fall med originalkvaliteten. Så jag lyfter nog på hatten åt George Lucas. Han har rätt att göra vad han vill med filmerna.

Nu har jag tre versioner av alla tre filmer. Yess... :D
Reality of life is for people who cant handle Science fiction