Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Enhörningens drapatävling i pressen  (läst 5597 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
Enhörningens drapatävling i pressen
« skrivet: 28.09.2004 kl. 10.05 »
Hej och hupp! Skickade i går ut ett pressmeddelande om Enhörningens drapatävling och ser nu att åtminstone Hufvudstadsbladet har noterat tävlingen. På dagbokssidorna i dagens tidning (28.9) finns en ganska så stor notis under rubriken Skriv en drapa.  :D

Klicka här för de officiella tävlingsreglerna och kom ihåg att bidragen skall vara poststämplade senast 29.10.2004.

jophan

• Antal inlägg: 65
    • Imagicon
« Svar #1 skrivet: 28.09.2004 kl. 16.54 »
Yay! Ska jag skriva till Reuter och be honom ta upp den nya finlandssvenska betydelsen av drapa i sin nästa ruta? ;-)

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #2 skrivet: 29.09.2004 kl. 01.25 »
Du kan ju skriva till honom och berätta att du hört att finlandssvenskarna använder ordet drapa i en ny betydelse och fråga honom om detta verkligen stämmer.  :wink:  :wink:

Men allvarligt talat ( :roll: ) så hoppas jag ju naturligtvis att den nya betydelsen av drapa kommer att slå rot även "i riket".  :)

ps

• Antal inlägg: 74
« Svar #3 skrivet: 29.09.2004 kl. 19.01 »
Tänkte faktiskt föreslå att du skickar notis till Husis men glömde bort hela saken. Och trodde att de ändå nonchar det. Men nu känns ju termen rent av officiell när HBL har noterat den. Hoppas notisen väcker läsarna och det strömmar in bidrag.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #4 skrivet: 4.10.2004 kl. 01.10 »
Åbo Underrättelser publicerade drapa-nyheten i lördagens (2.10) tidning.

Två napp av ett femtontal utskickade pressmeddelanden är inte alls så dåligt, tycker jag.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #5 skrivet: 4.10.2004 kl. 12.41 »
Fortsättning följer: Vasabladet hade drapa-notisen i söndagens tidning.  :D