Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Man ska inte lajva på..  (läst 9889 gånger)

Anonymous

• Gäst
Man ska inte lajva på..
« skrivet: 11.10.2004 kl. 12.08 »
...Enhörningens! för det första så är ni !påtok!  för nybörjarvänliga, så jag säger bara till de som lajvar på enhörningens KOM UT I DEN RIKTIGA LAJVVÄRLDEN! Lär er att lajva, istället för marodör orcher- möt riktigt sanningsenliga orcher!
Hurre gud...lär er!

jophan

• Antal inlägg: 65
    • Imagicon
Man ska inte lajva på..
« Svar #1 skrivet: 11.10.2004 kl. 13.11 »
Till den som undrar vad det här är för dravel så kan jag upplysa att det alltså finns en lajvförening i Sverige som den här stackars idioten förväxlar med Bens eminenta tidskrift.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Man ska inte lajva på..
« Svar #2 skrivet: 11.10.2004 kl. 13.41 »
Gissade nästan det. :)

Men vad ut i laivvärlden. Det är mycket trevligare inne.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Man ska inte lajva på..
« Svar #3 skrivet: 12.10.2004 kl. 16.04 »
Men det här är ju nästan för roligt för att vara sant!  :lol:

Jag, eller närmare bestämt Enhörningen, får då och då e-postmeddelanden där det frågas om något live-rollspel som föreningen Enhörningen (som alltså har sina webbsidor på http://www.enhorn.com/ ) anordnar. OK, jag kan förstå hur någon i misstag skickar ett e-postmeddelande till någon adress som slutar på enhorningen.net och tror att det går till LARP-föreningen. Men hur i all sin värld kan man klicka sig fram till Enhörningens responsblankett och tro att man är på rollspelsföreningens hemsida, ja det förstår jag inte.  :P

Det bästa var nog i somras då jag fick ett telefonsamtal från Sverige där mamman till någon kommande live-rollspelare ville veta mer om spelet hennes unge skulle delta i. Nåja, det kan man väl förstå om det var så att ungen hade skrivit ner telefonnumret från Enhörningens startsida och gett det till morsan som alltså själv inte visste vart hon egentligen höll på att  ringa.

Nu är det väl bäst att jag påpekar  att jag inte har  något emot vare sig vanliga- eller live-rollspel. Jag har hållit på med bådadera och är faktiskt på väg på en rollspelssession ikväll. Men visst är det otroligt underligt hur folk kan blanda ihop live-rollspelsföreningen Enhörningen med fantastiktidskriften Enhörningen.  :roll:

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
Man ska inte lajva på..
« Svar #4 skrivet: 12.10.2004 kl. 17.46 »
Det finns en enkel princip som alltid har gällt:

Enhörningen (tidskriften) ->Fantastik ->Star Wars och sån't ni vet ->Ah, som de där som springer utklädda i bioköer och dyrkar djävulen? ->*suck* Ungefär

Enhörningen (lajvarna) ->Rollspel ->Nej inte Dungeons and Dragons, utan Lajv, litet som interaktiv teater. ->Ah, de där som som springer utklädda i skogen och dyrkar djävulen? ->*suck* Ungefär

:twisted:  :twisted:  :twisted:

:D
"Be strong in your Ignorance"

Anonymous

• Gäst
Man ska inte lajva på..
« Svar #5 skrivet: 13.10.2004 kl. 13.21 »
Bahahaha! Okej, jag är också "Gäst" men inte den gästen, kan hålla med till viss del -men här! *asg*

Anonymous

• Gäst
Man ska inte lajva på..
« Svar #6 skrivet: 13.10.2004 kl. 13.26 »
jag kan bara säga sähär, ni är för tragiska!
Hahaha! herru gud! Skrattretande!
Ingen enhörningslajvare kan erkänna att det faktiskt är asdåliga lajv/lajvare..ojoj, hahaha!
Därför kan endel som inte vuxit upp ännu roa sig med att skriva "Idiot" när han själv inte vet innerbörden av själva ordet!
Gå och lägg er...
 :twisted:

jophan

• Imagicon
Man ska inte lajva på..
« Svar #7 skrivet: 13.10.2004 kl. 13.50 »
Har du möjlighet att blockera på IP-nummer, Ben? Innantilläsning lärs visst inte ut i dagens svenska skola.

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Man ska inte lajva på..
« Svar #8 skrivet: 13.10.2004 kl. 13.56 »
Jo men det skulle ju vara synd att utestänga alla som använder datorerna på Mora bibliotek eller var grabbarna nu sitter och surfar.

Vi får väl se om Morapojkarna lär sig utan att man behöver smälla till dem på fingrarna.

Murre

• Gäst
Man ska inte lajva på..
« Svar #9 skrivet: 13.10.2004 kl. 19.58 »
Hej, hej!

Jag sa till dem att inte skriva någonting,eftersom de själva inte ens har vart på sitt första lajv ännu! De tyckte tydligen att det var skoj,  Så jag tyckte att jag fick lägga mej i lite..
Trodde faktiskt att de var klyftigare än så, ingenting att bry sig om, de är bara jävlas.
Har iaf pratat med dem nu, och jag tror inte att dom tycker att det är lika roligt längre. Eftersom jag visade dem vad ni skulle kunna göra.
 :wink:
Endel lär sig aldrig...

Ha det!

jophan

• Imagicon
Man ska inte lajva på..
« Svar #10 skrivet: 14.10.2004 kl. 10.27 »
Hej hej Murre.

Läs hela tråden. Kolla hela sajten. Du befinner dig inte på lajvföreningen Enhörningens webbplats. OK? Det finns fler enhörningar i världen.

Murre

• Gäst
Man ska inte lajva på..
« Svar #11 skrivet: 15.10.2004 kl. 12.32 »
Nejnej, det vet jag att det inte är. men det är fortfarande onödigt av dem att bete sig dumt och kommentiera någonting de inte sysslat med en längre tid. Dessutom är de som sagt bara ute efter att reta upp er, ingenting att bry sig om=) Tydligen trodde dom att detta var den sidan, och så är det ju det - många har fördommar.