Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Dick på vitduken  (läst 3054 gånger)

ps

• Antal inlägg: 74
Dick på vitduken
« skrivet: 25.10.2004 kl. 19.00 »
Läste i tidningen att Richard Linklater, mannen bakom Slacker och Before Sunrise (och nu Before Sunset), har filmat färdigt Philip K. Dicks A Scanner Darkly och nu håller på med postproduction. A Scanner Darkly tillhör ju Dicks intressantaste romaner, och är en av de bästa han skrev på senare år - när han beskriver polisen som är undercover bland knarkare, själv måste knarka, själv måste spionera på sig själv, till slut måste bli två olika människor, förtäljer detta - vill jag påstå - mycket om Dicks egna person och särskilt om Dick som författare - det vill säga spion!

Det enda som lite oroar mig är att huvudrollen innehas av Keanu Reeves. Som kanske inte är världens subtilaste skådespelare.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Dick på vitduken
« Svar #1 skrivet: 26.10.2004 kl. 08.46 »
Detta är en av de saker som retar upp mig väldigt mycket.

I alla dessa filmer är det alltid nån sorts stilig superhjälte person. Aldrig någon normal person med ett normalt liv. Skulle Kafkas Processen film spelas in i Hollywood skulle nog t.ex. Bruce Willis, Vin Diesel eller dylikt spela huvudrollen.

Man tar inte åt sig storyn på något vi när det är dessa superstjärnor som spelar huvudrollerna.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction