Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Lord of the Rings: The Return of the King  (läst 7459 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
Lord of the Rings: The Return of the King
« skrivet: 15.12.2003 kl. 15.36 »
Pressvisningen för LotR: RotK är här i Åbo på onsdag förmiddag. Ni som väntar på Enhörningens recension av filmen får alltså ge er till tåls till eftermiddagen 17.12.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
LoTR
« Svar #1 skrivet: 16.12.2003 kl. 13.10 »
Sätt in två recensioner. En utan spoilers och en med spoilers. Jag vill inte läsa något om filmen före jag sätt den.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #2 skrivet: 16.12.2003 kl. 13.19 »
Vi får se hur det blir. Om inte annat kommer jag att följa den modell jag brukar använda i Enhörningens recensioner och ha en mycket kort "spoilerfri"  del (Kortkort) innan själva huvuddelen av texten.

Å andra sidan kan man väl utgå ifrån att de flesta av Enhörningens läsare känner till berättelsen från förr och vet vad som kommer att hända. För mig personligen ligger åtminstone största intresset i att se hur Jackson sist och slutligen ror hem med hela trilogin och kanske även var han beslutat att avsluta sin version av Tolkiens epos.

Sista ordet om filmtrilogin kan man ju egentligen säga först då den förlängda versionen av The Return of the King utges på DVD. :wink:

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
« Svar #3 skrivet: 17.12.2003 kl. 07.22 »
Jag har sett världen bästa film...

*stum*
"Be strong in your Ignorance"

Wrinkel Dinkel

• Antal inlägg: 2
« Svar #4 skrivet: 17.12.2003 kl. 15.50 »
:P

3 timmar kvar tills man skall få avnjuta denna efterlängtade final!

..månne man kan känna en viss tomhet efter all väntan när man kommer ut från biografen? :wink:

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #5 skrivet: 18.12.2003 kl. 10.15 »
Enhörningens recension av filmen finns sedan i går (ca klockan 15.30) på adressen http://www.enhorningen.net/Recensioner/LotR_3.shtml

Jag skulle våga påstå att recensionen är rätt så "spoilerlös".

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Tacksamma skall vi alla vara
« Svar #6 skrivet: 23.12.2003 kl. 16.47 »
Jag tycker annars att vi skall vara tacksamma att vi har i finland inte behover dras med dubbningar annat an i barnfilmer.
Returno del Rey (Return of the King) ar i viss man en milsten i filmhistorien men Gandalfs spanska ar inte vad man vantar sig.

Dubbningarna gor att filmen blir pa ett annat vis kul fast man till stor del bara gissar vad de sager. Men jag vantar pa att fa se den i Finland.

God Jul
Kenneth
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Dallandra

• Antal inlägg: 1
    • http://3dragons.proboards1.com
« Svar #7 skrivet: 31.03.2004 kl. 09.56 »
Definitivt en av de bästa filmerna jag sett! För de som inte redan vet så kommer den ut på DVD och VHS 26.5
Kan inte vänta!!!

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #8 skrivet: 23.04.2004 kl. 22.41 »
Här i Åbo har den lokala Kinopalatsi-biografen en LotR-maraton inkommande lördag (24.4). Alla tre filmer i ett kör, biljetterna kostar 4 euro per film. Jag kan tänka mig att det här är något som görs eller redan har gjorts på biograferna i åtminstone de största städerna runt om i landet (och Norden och Europa och världen ;) .)

Själv hade jag tänkt försöka ha en privat maraton genast då recensionsexemplaret av den tredje LotR-filmen kommer (borde vara vecka 20, men man kan aldrig vara riktigt säker då det gäller recensionsex.) och sedan skriva en recension i Enhörningen om hur och om filmen fungerar då man ser den som en helhet.

Vi får väl se hur det går.

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
« Svar #9 skrivet: 26.04.2004 kl. 23.12 »
Egentligen borde man fråga sig vem som INTE har planerat en LotR maraton detta år. 8^)
"Be strong in your Ignorance"

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #10 skrivet: 20.05.2004 kl. 23.17 »
Nu är Enhörningens recension av Return of the King-DVD:n klar. Read 'em and weep som man säger då man spelar poker, fast det här är ju inte ett pokerspel, men det kanske passar ändå, eller kanske inte.  :roll:

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #11 skrivet: 2.12.2004 kl. 12.54 »
Filmdistributören FS-Film har lagt upp en recension på den förlängda versionen av RotK. Recensionen är på finska, så vissa språkfärdigheter krävs.   :roll:  Jag tror faktiskt att Petri Teittinens recension för FS-Film kan vara en av de första RotK-SEE-recensionerna i världen. T.ex har inte The Digital Bits ännu någon recension och inte heller svenska DVD Forum, som har brukat vara bland de första.

Enhörningen har fått sitt recensionsexemplar idag, men det kommer nog att ta några dagar att gå igenom paketet och skriva recensionen. Senast i början av nästa vecka borde den dock dyka upp här på Enhörningswebben (om inget oväntat inträffar).

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #12 skrivet: 13.12.2004 kl. 16.41 »
Ifall det finns folk här som bara dimper in för att läsa forumet är det väl bäst att påpeka att Enhörningens recension av RotK-SEE publicerades 9.12 och finns att läsa bland de övriga Enhörningsrecensionerna.