Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Vilken fantastikfilm såg du sist?  (läst 3430 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
Vilken fantastikfilm såg du sist?
« skrivet: 28.02.2005 kl. 16.03 »
I ett desperat försök :roll: att få lite liv på forumet startar jag en "evighetstråd" där man kan helt enkelt berätta vilken science fiction / fantasyfilm man sett senast.

Själv såg jag sist Alien vs. Predator, en OK "actionrulle" som sist och sliutligen inte förde med sig värst så mycket nytt stoff till Alien- och/eller Predator-universumet. Filmen kunde nog ha varit många gånger bättre och intressantare, men visst kunde den ha varit sämre också.

Koppla av hjärnan och njut av underhållningen.

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
« Svar #1 skrivet: 1.03.2005 kl. 00.18 »
Jag har själv suttit och sträcksett på Alien Quadrilogy på senaste tiden. Även om det blivit mest extramaterial. Jag ska dock se filmerna också... Förr eller senare... Men det finns ju commentaries... Decisions, decisions...

Extramaterialet har dock (som med alla filmer) gett mig en ny syn på filmerna. T.ex. så kommer jag att gilla Alien: Resurrection mer nu än vad jag gjorde förut. Och om Alien 3 bara blivit vad det var långt ifrån att den nästan blev. Det skulle varit rätt häftigt...
"Be strong in your Ignorance"

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
« Svar #2 skrivet: 1.03.2005 kl. 10.41 »
Senast sedda film för mig är Sky Captain & the World of Tomorrow på DVD. En film som jag personligen tycker är en av fjolårets bästa SF-filmer tillsammans med Eternal Sunshine och 2046. Fast de nog inte är regelrätta fantastikfilmer. Men Sky Captain fick mig att vilja hoppa högt i biosalen. Samma känsla hade jag när jag första gången såg Star Wars. :D

DVD:n innehåller nog inte så mycket extra fast det är en 2 skivors utgivning. Men där finns en mycket intressant 6 minuters film som Kerry Conrad gjorde först. Blev litet besviken. Skulle vilja ha haft mera extras.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction