Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Nytt forumprogram  (läst 2755 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Nytt forumprogram
« skrivet: 28.03.2005 kl. 03.53 »
På natten mellan söndagen och måndagen (27-28.3) flyttades Enhörningens forum från phpbb-programmet till SMF-programmet. I teorin borde flyttningen ha gått problemfritt och allt innehåll från det gamla forumet flyttades över hit till det nya.

Användarnamnen och lösenorden är de samma gamla, så allt borde fungera helt enkelt genom att logga in, tuta och köra. :)

Men det är ju klart att det kommer att dyka upp ett problem här och ett annat där. Till exempel fungerar inte foruminterna länkarna i de gamla diskussionsinläggen, men de är ju inte så många så månne inte jag får länkarna fixade så småningom.

En annan sak som inte ännu tycks fungera helt tillfredställande är "smilisarna" (av någon anledning vill forumet inte använda de smile-ikoner jag skulle vilja använda). Men det är bara en tidsfråga innan även detta är fixat.

Stöter du alltså på något som inte fungerar är jag mycket tacksam om du skickar ett e-postmeddelande eller ett forum-privatmeddelande till mig och påpekar om problemet. Problemet går säkert att fixa, men det är inte sagt att jag hittat just det problem som du stött på.

Allt borde alltså fungera nästan som förr. De största förändringarna är: - Nu kan man lägga in nya evenemang i kalendern helt enkelt genom att klicka fram kalendern (från länken ovan) och där välja Posta ny händelse. Anger man inget annat vid inmatandet av kalenderevenemanget kommer själva notisen att hamna i diskussionsavdelningen "Kalenderevenemang".
- Det går att skapa omröstningar där man kan rösta på fler alternativ samtidigt.
- Massor med ny statistik (gillar du statistik rekommenderar jag dig att ta en titt t.ex. på den statistik som går att finna genom din profil).

På tal om profilerna: Kolla gärna att allt är OK med din profil. Det nya forumprogrammet möjliggör fler inställningar i den personliga profilen. Bland annat kan du nu mata in din födelsedag om du så vill.