Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Omröstning

Är recenseringen av DVD-bonusmaterial viktigt?

Absolut! Desto mer ingående information om bonusmaterialet, desto bättre.
3 (60%)
Jo, men en enkel uppräkning av DVD-filmens bonusmaterial räcker.
2 (40%)
Nej! Själva filmrecensionen är nog för mig.
0 (0%)
Ingen skillnad.
0 (0%)

Antal personer som röstat: 0

Omröstningen har avslutats: 1.02.2004 kl. 00.08

Författare Ämne: Januariomröstningen: DVD-bonus eller ej?  (läst 12976 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Januariomröstningen: DVD-bonus eller ej?
« skrivet: 7.01.2004 kl. 00.08 »
Om du har läst Enhörningens filmrecensioner har du säkert märkt att Enhörningen strävar till att i samband med DVD-recensionerna även göra en grundlig utredning av filmens bonusmaterial. Onödigt jobb eller uppskattat arbete? Är det viktigt för dig att recensionerna även tar upp bonusmaterialet, eller skulle du nöja dig med en recension av själva filmen? Skulle det räcka med att endast ha en lista över bonusmaterialet, eller är nuvarande sätt att räkna upp allt bonusmaterial med längd-, textnings- och bildformatsinformation samt kort sammanfattning av bonusmaterialet önskvärt?

Månadens fråga lyder alltså i all sin enkelhet: Är recenseringen av DVD-bonusmaterial viktigt?

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 456
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Omröstning
« Svar #1 skrivet: 7.01.2004 kl. 09.32 »
Javisst.
Jag tycker det är bra med information. Dess mera man vet om tillägg dess bättre. Själv är jag en person som ser på  alla extras på DVD filmerna.

Det är ju en av de största orsakerna till att se på DVD filmer. T.ex. Indiana Jones boxen, LoTR boxarna och Alien Quadrilogy är ju ett måste. Så här skall det se ut.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
« Svar #2 skrivet: 7.01.2004 kl. 19.07 »
DVD extramaterial är ofta det som är svårast att hitta recensioner av. När man söker efter en film så kan man nog hitta åsikt om filmen men om just den DVD som finns i butiken är det alltid litet svårare. Plus att det är bra att veta om "Revolutionizing tracking feature" är samma sak som kapitelindelning. 8^)

Och hur bra deleted scenes egentligen är...

Och trots allt så är ju huvudorsaken till att jag (jag tänkte säga "man" men jag lärde mig i högstadiet att det borde man inte göra) köper DVD:n på filmer som jag redan sett är ju extramaterialet. Ofta så bestämmer jag mig för att köpa en medelmåttig film hellre än en bra bara för att det finns mer grejer på den medelmåttiga. Trots allt har jag redan sett filmen...

Kanske det är litet sjukt men så är det.
"Be strong in your Ignorance"

ps

• Antal inlägg: 74
« Svar #3 skrivet: 12.01.2004 kl. 18.48 »
Vissa filmer har man ju redan på video. Om man tänker skaffa dem på DVD vill man ju absolut veta vad för sorts extramaterial man kommer att få - dvs om det lönar sig att uppdatera formatet eller nöja sig med sitt gamla band.