Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Oroväckande tyst på forumet  (läst 4526 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Oroväckande tyst på forumet
« skrivet: 18.04.2005 kl. 14.19 »
Det har varit oroväckande tyst på forumet under de senaste veckorna, egentligen efter bytet av forumprogramvaran. Är det helt enkelt så att det är svårt att hitta på diskussionsämnen, eller är det något fel på själva forumet så att ingen annan än jag kan posta inlägg?  :o

jophan

• Antal inlägg: 65
    • Imagicon
SV: Oroväckande tyst på forumet
« Svar #1 skrivet: 18.04.2005 kl. 16.08 »
Det har varit oroväckande tyst på forumet under de senaste veckorna, egentligen efter bytet av forumprogramvaran. Är det helt enkelt så att det är svårt att hitta på diskussionsämnen, eller är det något fel på själva forumet så att ingen annan än jag kan posta inlägg?  :o
Det är tyst även på Fanac-, Sverifandom-, Fiawol- och Skrivalistorna. Jag vet inte vad det beror på. Fandom håller andan. Eller så är alla ute i trädgården och påtar.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
« Svar #2 skrivet: 18.04.2005 kl. 21.46 »
Själv  har jag så brått som bäst på jobbet så det är inte klokt. Har haft den senaste 2-3 månaderna. Blir riktigt orolig. När man sedan kommer hem har man nog inte så vidare värst mycket lust att sitta framför datorn. Fast idag är har jag gjort ett undantag. :D
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
« Svar #3 skrivet: 18.04.2005 kl. 23.01 »
Det var väl det jag tänkte. Jo, jag har märkt att aktiviteten på Fanac-listan varit relativt lugn och jag känner igen mig i det där Kenneth skrev om att man inte orkar sätta sig framför datorn efter jobbet.

Det är väl vårtrötthet / våraktivitet (på andra fält än inom sf) på gång. Huvudsaken är att det inte var något tekniskt fel på forumet.

Folk aktiverar sig väl igen på diskussionsfronten så småningom bara våren lider och vårtröttheten övergår i sommarlättja.   ;)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
« Svar #4 skrivet: 19.04.2005 kl. 09.26 »
Citera
Folk aktiverar sig väl igen på diskussionsfronten så småningom bara våren lider och vårtröttheten övergår i sommarlättja.

Jag har också en 10 tal böcker som borde läsas men på kvällen har man ingen inspiration alls. Vårtrötthet? Troligen. När sedan sommarlättjan tar över är det bara att lägga sig i hängmattan under äppelträden och fördjupa sig i science fiction litteraturens underbara värld.  :D
Reality of life is for people who cant handle Science fiction