Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: snälla hjälp!  (läst 3668 gånger)

shayla

• Antal inlägg: 1
  • enhornin
snälla hjälp!
« skrivet: 19.04.2005 kl. 18.50 »
Hej..
Ok, detta är långsökt.. men värt ett försök...
Jag är på jakt efter titeln på en bok som jag läste för länge sen. Det är en science fiction bok för ungdomar.  Det enda ord jag kommer på, vet inte om det har med titeln att göra, men det är utopia...

Det jag minns av den är att det handlar om två eller fyra barn /ungdomar som kommer till en annan planet där jag tror alla gick nakna. De besökte olika  platser med svält mm.
minns inte mer just nu.

Vet att beskrivningen inte är så bra... men jag hoppas nån kanske kan komma på nåt...

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
SV: snälla hjälp!
« Svar #1 skrivet: 20.04.2005 kl. 10.42 »
Av någon anledning ploppar namnet George Johansson och hans bokserie Universums öde i huvudet på mig, men jag tror inte riktigt att det är den bok du söker efter.

Jag tycker att någon frågade något liknande på Fanac- eller SKRIVA-liastan för någon tid sedan, men jag hittade inget bland mina sparade e-postmeddelanden. Inget hindrar  ju att du går med på någondera av listorna och frågar  där (ifall ingen av Enhörningsläsarna kan hjälpa). Ett annat ställe där du hittar massor med folk som kanske kunde hjälpa är forumet Cathaya. Men jag hoppas naturligtvis på att någon här på Enhörningsforumet skall kunna hjälpa dig.  :angel:

Aleph

• Gäst
SV: snälla hjälp!
« Svar #2 skrivet: 5.07.2005 kl. 00.48 »
Jag är ganska säker på att det är Sven Wernströms "Resa på främmande planet" eller liknande (men "främmande planet" ingår i titeln - minns det eftersom planeten i fråga är jorden...)

Handlar om en svensk flicka och pojke som får kontakt med två nakna utomjordiska pojkar och flickor från en "utopisk" planet, och dessa visar dem hur det verkligen står till i Jordens olika länder. 70-talsvänster i högsta grad.

/Rickard