Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Enhörningen på bokmässan i Hfors  (läst 6193 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Enhörningen på bokmässan i Hfors
« skrivet: 26.10.2005 kl. 17.52 »
Enhörningen kommer att finnas på bokmässan i Helsingfors 27-30.10. Närmare bestämt finns 'hörningen på den finlandssvenska tidskriftsavdelningen (monter 6 F 18). Kom och hälsa på om ni råkar vara på mässan. Jag kommer att stå bakom Enhörningsdisken varje dag mer eller mindre från morgon till kväll.  :)

Ben

• Administrator
  • *
SV: Enhörningen på bokmässan i Hfors
« Svar #1 skrivet: 1.11.2005 kl. 16.33 »
Bokmässan kom och gick. Som vanligt var det trevligt att stå bakom disken och sprida Enhörningsinformation. Den här gången kunde jag t.o.m. ta några pauser då Enhörningsfränden och den eminente författaren Petri Salin tog några diskturer. Härmed riktas ett offentligt tack till Petri. :)

Ursprungligen skulle jag inte vara med i sf-programmet, men då några panelister var tvungna att tacka nej blev jag frågad om jag skulle vara intresserad  av att vara med i paneldiskussionen om sf-tidskrifter och -webbforum, och det var jag naturligtvis.

Panelen kändes riktigt lyckad (och undertecknad lyckades t.o.m. komma med i Helsinginsanomats kulturblog), men visst kunde vi alla ha pratat om ämnet ännu längre.

Tyvärr skippade jag resten av sf-programmet då jag rusade tillbaka till Enhörningsbåsen. Enligt Jukka Halmes  blogreportage var bl.a. intervjun med den svenska författarinnan Johanne Hildebrandt riktigt lyckad.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #2 skrivet: 3.11.2005 kl. 17.13 »
Jag hade låtit trycka Enhörningsbokmärken för mässan (orangefärgade papperslappar i "bokmärksstorlek" med Enhörningsinformation på ena sidan och bokrekommendationer på andra) som jag delade ut gratis till folk som stannade vid Enhörningsbåset. Nu då jag äntligen räknat hur många bokmärken som blev kvar ser jag att jag delat ut / folk plockat med sig hela 240 bomärken. Inte så illa, hoppas några av bokmärkesanvändarna blir prenumeranter.  ;)

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #3 skrivet: 24.10.2006 kl. 23.59 »
Enhörningen kommer igen att finnas på bokmässan i Helsingfors. Ni hittar chefred i monter 6F16 som är den stora gemensamma montern för finlandssvenska tidskrifter. Här kan ni prenumerera på Enhörningen och/eller köpa diverse svenskspråkiga fantastikböcker (bl.a. den finlandssvenska fantasyromanen Pantrarnas Saga: Han som går i skugga av Johanna Friman [recension på kommande säkert genast efter mässan].).

Kom gärna och hälsa på vare sig du tänker spendera pengar på Enhörningen eller ej!  8)

Kom ihåg även söndagens fantastikprogram (på finska) på mässan. Hela mässans program hittas på http://www.finnexpo.fi/Table_pict/Exh_info_txt/id7690/torstai.htm

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #4 skrivet: 1.11.2006 kl. 00.38 »
Årets bokmässa gick riktigt bra, men under helgen blev jag hundbiten (inte egen hund) och har nu ett par dagar sjukledigt och skulle inte få använda höger hand, så där har ni orsaken till varför det varit så tyst på Enhörningswebben efter mässan.  :P