Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Inget stöd i år  (läst 5439 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Inget stöd i år
« skrivet: 2.04.2006 kl. 23.24 »
I år sökte Enhörningen stöd från Föreningen Konstsamfundet r.f.. Beskedet om årest utdelning kom senaste fredag och för Enhörningens del var nyheten den här gången dålig: inget understöd.  :(

jukkahoo

• Antal inlägg: 8
    • http://eatingmuffins.typepad.com/eating_muffins/
SV: Inget stöd i år
« Svar #1 skrivet: 3.04.2006 kl. 21.23 »
 :'( Sådant är livet utan marmelade.

Menar det här problemer för Enhö? Eller skulle det har varit jättekiva, men inte ett måste?

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
« Svar #2 skrivet: 4.04.2006 kl. 09.31 »
Hoppas Enhörningen fortsätter som vanligt utan större problem. Och att tidningen även i framtiden droppar ner i postlådan
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
« Svar #3 skrivet: 4.04.2006 kl. 11.04 »
Enhörningswebben påverkas knappt av det uteblivna stödet. Webbhotellet och domänen är betald till 2008.

Men pappersupplagan är det värre med. Det kommer säkert ett nummer även i år, men det är nog tveksamt om det blir fler. Och om det bara blir ett nummer i år måste jag tänka om mina planer för innehållet och utgivningstidtabellen. Dessutom måste jag ju försöka få ihop pengar för att överhuvudtaget kunna utge det kommande numret, så det gäller att försöka skaffa annonsörer som är färdiga att betala reda pengar för en annons i Enhörningen och/eller på Enhörningswebben. Annonsjagandet äter i sin tur tid och resursser som naturligtvis är bort från det övriga Enhörningsjobbet.

Enhörningen nummer 12 kommer säkert att dimpa ner i postlådan i något skede, men det blir nog bråda tider före det. Finns det alltså någon bland läsarskaran som är intresserad av att hjälpa till är det här ett bra skede att anmäla sig. Direkt finansiell hjälp är jag inte ute efter (om du inte råkar sitta på någon miljon fond ;) ), utan folk som är färdiga att hjälpa till i redaktionen (skriva nyhetnotiser, recensioner m.m, korrläsa andras texter, formattera texter  till webbsidor enligt precisa anvisningar, översätta noveller o.s.v.). Lön för mödan är inte att vänta förutom kanske i form av gratisEnhörningar, men äran består i i evigheter.  8)