Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Filmfynd  (läst 13800 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
Filmfynd
« skrivet: 7.01.2004 kl. 20.35 »
En diskussionstråd, där man kan tipsa andra om diverse biliga (eller på annat sätt "fyndiga") filmer kanske inte skulle vara så dumt.

Tittade in på Stockmanns rea här i Åbo på vägen hem från jobbet i dag och gjorde ett riktigt fynd: Cowboy Bebop-filmen på DVD för 10 euro!

Filmens recension hittar du naturligtvis på: http://www.enhorningen.net/Recensioner/Cowboy_Bebop.shtml

Ett ytterligare ex av DVD:n såg jag i rea-korgen, så någon hinner ännu bli lycklig.  :wink:  

Filmen finns säkert till samma pris hos Stockmanns i Helsingfors och andra städer, så gräv fram den bara!

Ett annat nästan lika bra fynd var pilotavsnittet på tv-serien Babylon 5 (även denna på DVD). Babylon 5: The Gathering kostade 9 euro.
« Senast ändrad: 20.04.2006 kl. 23.27 av Ben »

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Mera fynd
« Svar #1 skrivet: 8.01.2004 kl. 14.27 »
Anttila i H:fors hade också bl.a. Dog Soldier för 7.95E. Ett verkligt lågt pris för en så bra film. Rekomenderas. En annan intressant film var Monty Pythons Holy Grail 2DVD version för 6.95. DVD:n includerar bl.a. Sing along, Subtitled for people who dont like the film osv.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
Fynd!
« Svar #2 skrivet: 9.01.2004 kl. 14.46 »
Vilket påminner mig om att jag inte ännu överfört de recensioner som publicerades i Enhörningen nr 9 (bland dem alltså Dog Soldiers) till webben.

Och 6,95 euro för världens roligaste fantasyfilm är verkligen nästan gratis. :) Monty Python and the Holy Grail hör nog till de filmerna som så småningom kommer att recenserar i Enhörningen.

ps

• Antal inlägg: 74
Fynd!
« Svar #3 skrivet: 12.01.2004 kl. 18.43 »
Jag blev ju lite sjuttons begeistrad när jag märkte att de hade Holy Grail för endast 6.95 och störtade genast till Anttila - där de inte längre hade Holy Grail kvar (vilket kan bero på det att jag hiffade hela grejen först på fredagen och hann till butiken först på lördagen)! Inte i centrum åtminstone. Skadan är inte av kataklysmiska mått (jag köpte filmen nyligen på video) men extramaterialet blev man sugen på - och singalongen naturligtvis. Men tur i oturen - i 6.95-låddan hittade jag däremot Kubricks Dr Strangelove - ett utmärkt tröstepris och en av de få Kubrick-filmer jag inte råkade ännu äga. Och i Suomalainen kirjakauppa tröstade jag mig själv ytterligare för Montypythonmissen med att inskaffa Ancient Images av Ramsey Campbell (handlar om en försvunnen film med Lugosi och Karloff), en grej av Jonathan Carroll, en relativt färsk Donald Westlake och en roman av Barry Unsworth (han som på 80-talet skrev den fascinerande boken Stone Virgin som han möjligtvis till och med skrev här i Hfors - han är nämligen gift med en finsk översättare och bodde långa tider här).

Så att om chefred söker en snabb och pålitlig recensent till Holy Grail . . . nä . . . jag menar långsam och opålitlig recensent så  anmäler jag mig som frivillig.

Ben

• Administrator
  • *
Fynd!
« Svar #4 skrivet: 21.01.2004 kl. 10.49 »
Citat från: ps

Så att om chefred söker en snabb och pålitlig recensent till Holy Grail . . . nä . . . jag menar långsam och opålitlig recensent så  anmäler jag mig som frivillig.

Ja, det skulle man ju kunna tänka sig, men då borde jag nog först hitta en ny Holy Grail åt mig själv.  :P

Jag har nu sökt efter den både den där "stationstunnelns" Anttila i H:fors och Anttila och Kodin Anttila här i Åbo, men nix. Ingen graal för Ben.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
Holy Grail
« Svar #5 skrivet: 21.01.2004 kl. 10.58 »
De har t.om. tagit bort den från Netanttila. Så då är den väl slut. Men min son har den så jag kan ju försöka övertala honom att recensera den.

Ben

• Administrator
  • *
Frequency billigt!
« Svar #6 skrivet: 31.05.2004 kl. 09.56 »
Råkade hitta Frequency i Anttilas DVD-realåda senaste vecka. Den här har jag letat efter länge och trodde den inte gick att  få tag på längre (eller att man skulle vara tvungen att betala fullt pris för den). Åtta euro för en ypperligt fin science fiction-film är inte så dåligt! Läs Enhörningens recension från 2001 (videorecension, ingen DVD för chefred ännu då).

Ben

• Administrator
  • *
Filmfynd
« Svar #7 skrivet: 14.03.2005 kl. 12.50 »

Anttila har någonslags rea på gång (igen) och åtminstone i Kodin Anttila här i Åbo hade de Universals Original Monsters-boxen för snäppet under 30 euro. Boxen innehåller ju åtta gamla monsterklassiker (Dracula, Wolfman, Invisible Man, Frankenstein, Bride of Frankenstein, Phantom of the Opera, Creature from the Black Lagoon och The Mummy), så priset är verkligen inte dåligt.
« Senast ändrad: 20.04.2006 kl. 23.25 av Ben »

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
Filmfynd
« Svar #8 skrivet: 14.03.2005 kl. 14.57 »
:cry:  Köpte Dracula, Wolfman och Frankenstein för nån månad sedan. Då kostade de 15 E styck. Varje sats skillt för sig

Ben

• Administrator
  • *
SV: Filmfynd
« Svar #9 skrivet: 8.04.2005 kl. 09.22 »
På Stockmanns Galna dagar har de (eller borde ha) Pirates of the Caribbean för under 9 euro. Jag trodde filmen kunde köpas först idag, men igår hörde jag att den funnits till salu redan i förrgår. naturligtvis fanns inga ex kvar då jag i morse gick via varuhuset till jobbet.  :-[

Andra fantastikfilmer jag bongade på Galna dagarna:
- Harry Potter 3
- Face/off (den här tror jag man nog fått även billigare)
- Gömd av andar (jag tycker man fått även den här billigare på Anttila, men 9,- är inget dåligt pris för en så här fantastisk film)

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #10 skrivet: 1.10.2005 kl. 16.11 »
Äntligen säljs Trek-säsongboxarna till ett mer eller mindre vettigt pris. Anttila säljer Star Trek-säonger till snäppet under 40 euro. Här i Åbo fanns åtminstone alla tre säsonger av originalserien, samt femte säsongen av The Next Generation plus någon säsong av Voyager och Deep Space Nine i reakorgen till priset 39,95. Anttilas webbbutik tycks ha samma pris, så jag gissar att rean inte begränsar sig till Åbobutiken.

I samma korg fanns även en box med alla tio Star Trek-långfilmer för 59,95. Jag misstänker att det är frågan om de s.k. special-edition-versionerna av filmerna (alltså de med två skivor per film), men är inte 100% säker.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #11 skrivet: 20.04.2006 kl. 23.32 »
Bongade Babylon 5 -filmen Legend of the Rangers på Anttila för lite under 10 euro.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #12 skrivet: 23.02.2007 kl. 13.40 »
Billigare än så här kan det väl inte bli: Prisma-butikerna (åtminstone den i köpcentret Mylly i Reso) säljer diverse DVD:n för 2,- styck. Bland dess urbilliga filmer hittade jag åtminstone en riktigt bra film, nämligen Cubic (eller Equilibrium som den heter i original).

Anttila och Kodin 1 ser också ut att ha en DVD-rea på gång. I Kodin 1-butiken i Åbo fannd bl.a. de fem första säsongerna av Buffy och alla fem säsonger av Angel för 20,- styck.

Och går man lite längre på uppköp säljer EzyDVD i Australien Firefly-serien för dryga 22 euro (inklusive leverans).

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #13 skrivet: 8.10.2008 kl. 23.40 »
Stockmanns galna dagar tycks den här gången ha en och annan science fiction- och fantasyfilm i realådorna. Det absolut bästa fyndet hittas dock bland tv-serierna; åtminstone i Åbo såldes såväl första som andra säsongen av den ypperligt fina sf-serien Galactica för endast 13 euro/säsong. Det här är ett kap om något! Har du alltså ännu inte dessa, så har du nu din livs chans! Av dessa fanns det på onsdagen strax innan stängningsdags ännu flera boxar, av första säsongen av nya Doctor Who såg jag dock endast en box, även denna för det facila priset 13,-.