Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: 2000 talets Alice i underlandet  (läst 3761 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
2000 talets Alice i underlandet
« skrivet: 6.06.2006 kl. 09.33 »
Köpte här en dag en helt enkelt underbar film, Mirror Mask. Illustratören David McKeans regidebut är en härlig blandning av visuelllt fyrverkeri och sagoberättelser som fick mig, min fru och min 9 åriga dotter på väldigt gott humör. En film man gärna ser på nytt.

Filmen baserar sig på en berättelse av Neil Gainman och berättar om en flicka som vill rymma från en ciruks. När hennes mamma plötsligt blir sjuk och skall genomgå en operation hamnar flickan i en surrealistisk drömvärld som tvingar henna att hitta bl.a sig själva och på samma gång rädda världen från mörkret.

För er som läst eller sett böcker av David McKean kommer att märka att filmen följer samma stil som hans illustrationer. Själv hör jag till personer som har gillat hans serier. Bl.a. Batman Arkham Asylum. Här är en länk till hans hemsida http://www.mckean-art.co.uk

Se filmen och märk att sagor finns ännu och de mår bra. 4 1/2 stjärna av 5 möjliga.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
SV: 2000 talets Alice i underlandet
« Svar #1 skrivet: 7.06.2006 kl. 22.11 »
Beställde faktiskt ett recensionsexemplar på filmen för ett antal veckor sedan, men ingen DVD har landat i postlådan, så det ser lite sämre ut med den recensionen.  :(

Desto bättre att vi fick din kortrecension, Kenneth!  :woohoo: