Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Ändringar i navigeringsbalken  (läst 4547 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Ändringar i navigeringsbalken
« skrivet: 20.01.2004 kl. 20.41 »
Som ni kan se har Enhörningens interna söksystem bytts ut mot en Google-låda. Fördelen med Google är att jag inte själv behöver uppdatera sökindexet. Nackdelen är att sidorna inte är sökbara direkt då de är publicerade (det var de ju nog int emed det gamla systemet heller). Det verkar dock som om Googlerobotarna skulle besöka Enhörningens sidor ganska ofta, så jag skulle tippa på att sökindexet ligger endast några dagar efter.

En annan nyhet i navigeringsbalken är att jag tog bort räknaren. Den hade krånglat redan en längre tid och nu verkade den ha slutat fungera helt. Det kan hända att jag ersätter räknaren med någonslags sida med statistik över hur mycket Enhörningens sidor besöks. Efter att sidorna flyttades över till det nya webbhotell de nu ligger på får jag en fulltäckande statistik över alla sidor. Den gamla räknaren såg ju endast Näthörningen-sidan.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Räknare
« Svar #1 skrivet: 21.01.2004 kl. 10.50 »
Citera
En annan nyhet i navigeringsbalken är att jag tog bort räknaren. Den hade krånglat redan en längre tid och nu verkade den ha slutat fungera helt. Det kan hända att jag ersätter räknaren med någonslags sida med statistik över hur mycket Enhörningens sidor besöks. Efter att sidorna flyttades över till det nya webbhotell de nu ligger på får jag en fulltäckande statistik över alla sidor. Den gamla räknaren såg ju endast Näthörningen-sidan.

Räknare hör till de onödiga saker som finns på sidan. Att göra upp statistik är i mitt tycke bättre. I allmänhet så är dessa sidor bra och har fungerat utmärkt jämfört med några andra sidor. Men sen till en fråga? När kommer nästa Enhöring?
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
Re: Räknare
« Svar #2 skrivet: 21.01.2004 kl. 11.07 »
Citat från: Kenneth
Men sen till en fråga? När kommer nästa Enhöring?

Har du inte läst http://www.enhorningen.net/Forum/viewtopic.php?t=22
 :wink:

Enhörningen nr 10 är alltså under arbete och torde komma i februari (i år alltså  :D  ).

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
« Svar #3 skrivet: 21.01.2004 kl. 12.46 »
Citera
Har du inte läst
http://www.enhorningen.net/Forum/viewtopic.php?t=22

Visst har jag det men inte kan man komma ihåg allt heller. :oops:

Jag skäms!!!!! :wink:
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
« Svar #4 skrivet: 22.01.2004 kl. 17.26 »
Ytterligare en grej om navigeringsbalken som inte är viktig direkt men det har ändå hänt att jag försökt klicka där men den finns ju inte.

Alltså det finns inget "forum" i forumet. Jag som alltid får för mig att klicka där istället för den fina "forumstart" som finns i forumet blir alltid litet... tja... inte vet jag vad jag ska säga om den saken men tänkte bara poängtera at"Forum" inte finns i forumet.
"Be strong in your Ignorance"

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #5 skrivet: 22.01.2004 kl. 18.28 »
Du har så rätt, Shinan, jag tycks helt enkelt ha glömt lägga in Forumlänken i den navigeringsbalk som forumet använder. Jag skall fixa det så fort jag kommer hem (eller i morgon ifall att jag blir väldigt länge på jobb).

Orsaken till denna tabbe är helt enkelt den att Forumsidorna använder sig av en egen navigeringsbalk eftersom dessa sidor läggs ihop med php medan de övriga sidorna hörs med vanlig html med diverse ssi-koder (som t.ex. den som lägger in navigeringsbalken).

Nu var jag väl tillräckligt teknisk och bortförklarande i min förklaring.  :roll:

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #6 skrivet: 25.01.2004 kl. 17.42 »
Citat från: Shinan
Alltså det finns inget "forum" i forumet.

Nu finns "Forum"-länken även i Forumets navigeringsspalt.
 :P