Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Större uppdatering av Enhörningswebben på kommande  (läst 9017 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Större uppdatering av Enhörningswebben på kommande
« skrivet: 19.12.2006 kl. 16.48 »
Jag kommer att uppdatera  Enhörningens forumprogramvara efter julen (vecka 52 eller vacka 1). Samtidigt funderar jag på en större omorganisering  av Enhörningswebben, så kommer du inte in på Enhörningens sidor mellan jul och nyår eller veckan efter nyår beror det på att jåag håller på och bökar i webbkoden och sidostrukturen och databaserna och allt det  där.  ::)

Under de senaste veckorna har det kommit en hel del spam genom Enhörningens prenumerationsblankett samtidigt som spamrobotarna har lärt sig att registrera sig på forumet, men vi får hoppas att uppdateringen av programvaran igen lägger ett stopp för spammarna för en tid (dessutom är det ju bara jag som fått lida av spammen [hoppas jag]  :| ).

Ben

• Administrator
  • *
SV: Större uppdatering av Enhörningswebben på kommande
« Svar #1 skrivet: 28.12.2006 kl. 20.25 »
Uppdateringen av forumprogramvaran tycks ha gått utan större problem. Diverse uppdateringar och finjusteringar kommer ännu att följa under dagarna inför och under årsskiftet.

Enhörningen har nu ett RSS-flöde som visar de fem senaste inläggen på forumet. Länken till flödet är http://www.enhorningen.net/Forum/index.php?action=.xml;sa=recent;limit=5;type=rss men den hittas naturligtvis även nederst på varje forumsida.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
« Svar #2 skrivet: 28.12.2006 kl. 21.25 »
Annars verkar allt fungera bra men Embarrassed är som text istället för ikon. Bara som en liten kommentar.  :-[

Och fungera tycks den inte heller.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #3 skrivet: 28.12.2006 kl. 23.18 »
Annars verkar allt fungera bra men Embarrassed är som text istället för ikon.

Nu är den förlägenheten fixad.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #4 skrivet: 1.01.2007 kl. 02.39 »
Uppdateringen och omändringen av Enhörningswebben är nu avklarad. Enhörningen stiger in i 2007 med en aningen uppdaterad webb där Näthörningen flyttats in under forumet. Det här ger bl.a. den positiva effekten att alla ni som vill hålla er ajour händelserna här på Enhörningswebben (utan att klicka fram webbsidan varje gång) kan prenumerera på Enhörningens RSS-flöde och via den få information om nyheter, noveller, drapor och allt annat som dyker upp på Enhörningswebben.

Avdelningen "Näthörningen" kan läsas av alla och precis som de övriga avdelningarna på forumet kan alla som registrerat sig på forumet kommentera inläggen. Nya inlägg i "Näthörningen" kan dock endast postas av medlemmar av Enhörningens redaktion (kontakta undertecknad om du tror att du har det som krävs för att bli en av redaktörskåren; nej man får inte betalt för att skriva för Enhörningen).

Välkommen alltså till ett nytt år och en gammal, men ännu bättre Enhörningen!  :woohoo:

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #5 skrivet: 2.01.2007 kl. 14.14 »
Enhörningens 20-årsjubileum till ära  ::) förnyade jag även Enhörningswebbens startsida.
« Senast ändrad: 3.01.2007 kl. 18.58 av Ben »

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #6 skrivet: 3.01.2007 kl. 19.01 »
alla ni som vill hålla er ajour händelserna här på Enhörningswebben (utan att klicka fram webbsidan varje gång) kan prenumerera på Enhörningens RSS-flöde

Lyckades stryka länken till RSS-flödet i misstag. Skall plita in den på nytt ännu i kväll.  :blushing:

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #7 skrivet: 7.01.2007 kl. 23.42 »
Fixade ytterligare ett RSS-flöde för Enhörningen. Nu kan man alltså välja om man vill ha flödet som bara innehåller Näthörningens huvudinlägg (ej kommentarerna) eller det ursprunglioga flödet som alltså innehåller alla inlägga på Enhörningsforumet. Länkar till flödena finns förutom nederst på varje forumsida även på Enhörningswebbens startsida.

Uppdaterade samtidigt flödeslänkarna till att visa flödena som RSS2 (nej, jag vet inte vad det egentligen är för skillnad på RSS1 och RSS2).

Julle

• Antal inlägg: 26
    • Månskensdans
« Svar #8 skrivet: 8.01.2007 kl. 00.01 »
Perfekt. Nu kan jag följa Enhörningen via RSS utan att halvt hoppas på ett inaktivt forum.