Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Vet någon om Ferdinand Fitzschkloff.  (läst 3975 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Vet någon om Ferdinand Fitzschkloff.
« skrivet: 3.02.2004 kl. 10.28 »
Jag har ett par författare som vore kul att veta litet mera om. Vet någon några bra länkar till dessa författare eller dylikt.

Ferdinand Fitzschkloff alias Gunnar Gällmo. Skrev han mera än Uppror?
En annan författare är Åke Lindman. Han har skrivet en science fiction ungdomsroman i början på 1950 talet. Utgiven på Schiltz. Lever ha ännu?

En svensk författare som vore kul på Finncon någongång vore Börje Crona. Lär vara en mångsidig person. Var han inte på någon av de första Finncon;ena?[/b]
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

jophan

• Antal inlägg: 65
    • Imagicon
« Svar #1 skrivet: 3.02.2004 kl. 10.57 »
Citera
Ferdinand Fitzschkloff alias Gunnar Gällmo. Skrev han mera än Uppror?

Fråga honom. gunnargallmo@yahoo.se

Börje Crona; tja gillar man egocentriska manschauvinister som inte tycker att det har skrivits någon bra sf sedan 50-talet så är han en utmärkt hedergäst. Själv står jag nog över.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Börje Crona
« Svar #2 skrivet: 3.02.2004 kl. 11.32 »
Citera
Börje Crona; tja gillar man egocentriska manschauvinister som inte tycker att det har skrivits någon bra sf sedan 50-talet så är han en utmärkt hedergäst. Själv står jag nog över.

Han som person vet jag inget om har bara läst hans böcker och bildar min åsikt därav.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

jophan

• Antal inlägg: 65
    • Imagicon
« Svar #3 skrivet: 3.02.2004 kl. 18.22 »
Citera
Han som person vet jag inget om har bara läst hans böcker och bildar min åsikt därav.

Självklart. Men bjuder man in honom som hedersgäst är det personen man får.  Eftersom du väckte frågan delade jag därför med mig av min erfarenhet av honom.