Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Eragon  (läst 3168 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Eragon
« skrivet: 2.01.2007 kl. 20.00 »
Har nu själv sett filmen och tycker att filmen var mycket bättre än vad jag väntade mig. I många sätt är detta en film som är allt det som Dungeon & Dragon filmen ville vara.

Var och såg den med min dotter som är 10 år och hon var helt begistrad. På vägen hem pratade hon om allt hon skulle göra om hon hade en drake. Och det var egentligen det som gjorde att jag började se filmen på ett helt annat sätt. När vi kom ut från bion var jag väldigt besviken  och tänkte att va fan. Om Pirates of the Caribien slutade i mitten så den vet man att det kommer en fortsättning till. Men här har man ingen aning om det alls görs en fortsättning. Draken var trevlig, Robert Carlyle var som en fattig mans Wormtoung osv. Kunde inte på något vis göra annat än jämföra den med LoTRs filmerna. )Peter Jackson har nog satt en  hög ribba för alla som vill göra fantasyfilmer).

Men när hon började tala om den i bilen var det en liten pojke i mig som började gnälla. Den är inte alls dålig. Den är en barnfilm som får en på gott humör. Drakar pojke som blir hjälte, får prinsessan och en egen drake. Vem vill nu inte ha det. LoL Och det är väl nog ändå det som filmen är. En 2000 talets Enid Blyton äventyrsfilm. Väntar och hoppas på en fortsättning.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction