Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Lost  (läst 3806 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
Lost
« skrivet: 12.04.2007 kl. 15.07 »
Jag orkade inte med Lost mer än första säsongen. De första avsnitten var hur bra och intressanta som helst, men snart tappade jag intresset. Det verkade helt enkelt som om det hela inte skulle leda någonvart och att serien skapades mer eller mindre "on the fly" utan att manusskribenterna egentligen hade någon aning om vart de ville leda serien.

Hur som helst beskriver dagens avsnitt av webbserien PvP utmärkt mina känslor om Lost.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
SV: Lost
« Svar #1 skrivet: 19.04.2007 kl. 10.11 »
Jag har också blivit mätt på Lost. Visst är den välgjord etc men jag retar upp mig på det att ingen verkar veta åt vilket håll de är på väg. Inte ens de som gör serien. Och dessa oändliga flashbacks. Man ser ju ibland föregående avsnitt en fjärdedel av avsnitten.

Har svårt att förstå varför man ser hela säsonger på DVD i nästan ett sträck. Hela serien kunde vara en mini tv-serie där varje säsong är en 2 timmars film. Då kanske man orkade.

Men i senaste Sci-Fi Wire finns några Spoilers. http://www.scifi.com/scifiwire/index.php?id=41152 Läs det inte om ni inte vill veta vad som kommer att ske.

Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
SV: Lost
« Svar #2 skrivet: 19.04.2007 kl. 20.02 »
Jag följer fortfarande Lost litet halvreligiöst men det stämmer nog att det känns ibland som de skapar händelserna litet på högt med hjälp av en tabell och några tärningar. Inget fel med det förstås. Även om jag nog inte skulle ha något emot litet fler brutala dödsfall i serien. Det känns somom det var för länge sedan en huvudperson dog, men de brukar ju dö alltid mot slutet av säsongen (och SPOILERomdendärlänkensägerattfemskadösåärdetjuhäftigabananer/SPOILER)

Citera
Och dessa oändliga flashbacks. Man ser ju ibland föregående avsnitt en fjärdedel av avsnitten.
Faktum är ju att de flesta flashbacks går till tiden före serien överhuvudtaget började så man ser nog inte så mycket av föregående avsnitt. Även om man ofta ser saker som man redan visste.
"Be strong in your Ignorance"