Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Ny Babylon 5-film på kommande: The Lost Tales  (läst 2674 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Ny Babylon 5-film på kommande: The Lost Tales
« skrivet: 25.07.2007 kl. 19.47 »
Ingen direkt nyhet, men första gången jag hör om saken (tror jag): en ny Babylon 5-film kommer att släppas i USA 31.7. Filmen kommer direkt på DVD och heter The Lost Tales.

Enligt uppgifter på ScifiChannels webb är det frågan om en episodfilm som berättar två historier, en med Sheridan (spelad igen av Bruce Boxleitner) och en med Lochley (Tracy Scoggins); som en sammanbindande länk mellan historierna har vi teknomagikern Galen (Peter Woodward).

På grund av ekonomiska orsaker (gissar jag) och eftersom största delen av B5-kulisserna och rekvisitan hade gått förlorad under åren filmades The Lost Tales nästan helt framför en s.k. "green screen". Skådespelarna spelade alltså framför ett grönt skynke och kulisserna och specialeffekterna lades till digitalt vid efterproduktionen. Kan vara katastrofalt, kan vara toppen (tänk t.ex. på Sky Captain and the World of Tomorrow som gjordes på samma sätt), beror mycket på regin, som förövrigt sköttes av B5-skaparen J. Michael Straczynski själv, som naturligtvis också hade skrivit manuskriptet.

Högst troligen dyker The Lost Tales upp på DVD även här hos oss inom kort (det har ju alla andra B5-filmer också gjort).

ScifiChannel har en intervju med de tre huvudrollsspelarna och naturligtvis finns det en hel del info även i Wikipedia. På den officiella B5-webben hittas också en hel del, bl.a. Straczynskis videodagbok.
« Senast ändrad: 25.07.2007 kl. 19.51 av Ben »