Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: TV-serier på kommande i höst  (läst 4016 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
TV-serier på kommande i höst
« skrivet: 29.07.2007 kl. 22.32 »
Kommande serier och höstens fantastikserier på TV

Jericho
Onsdag 22.8. 2007 kl. 22.00 Nelonen
Regi: Sanford Bookstaver, James Whitmore Jr., Guy Norman Bee, Martha Mitchell, Jon Turteltaub
I rollerna: Skeet Ulrich, Gerald McRaney, Pamela Reed, Ahsley Scott, Michael Gaston, Sprague Grayden, Erik Knudsen.
Jerichos idyll förstörs när det på himlen dyker upp ett svampmoln. Invånarna råkar i panik och oroar sig för att de är den enda överlevande. Förbindelserna till yttre världen bryts och kaos är klart. Skräck, hat och osäkerhet driver fram den mörka sidan hos några. Andra hittar sitt hjältemod i denna nödens stund. Jericho är producerad av Carol  Barbee som också är ansvarig för TV-serien Judging Amy. Bland producenterna finns också Jon Turtlebaum. Efter en rätt så hyfsad start så lades serien ner efter första säsongen. Men tack vare en rätt så kraftig protest har CBS nu meddelat att de köpt ännu en säsong av serien. Jericho verkar rätt så intressant så de första avsnitten bör man väl se vartåt det brakar.
IMDB
Officiella hemsidan
Wikipedia
Nelonen

Heros
Onsdag 17.10. kl. 21.00 MTV3
Regi: Allan Arkush, Greg Beeman, Paul A. Edwards, John Badham, Paul Shapiro
I rollerna: Santiago Cabrera, Jack Coleman, Tawny Cypress, Noah Gray-Cabey, Greg Grunberg, Ali Larter, Masi Oka, Hayden Panettiere, Adrian Pasdar, Sendhil Ramamurthy, Leonard Roberts, Milo Ventimiglia
Den populära serien Heros har premiär i Finsk TV den 17.10 på MTV3. Denna serie behandlar superhjältar på ett litet annorlunda vis.
De är vanliga människor som hittar ovanliga saker i sig själva. Världen behöver dem och deras tid är inne. En kort presentation:
Genprofessor som söker sin försvunna pappa för att kunna bevisa en hemlig teori. Det finns människor bland oss som har superkrafter...
Sjuksjöterska försöker övertyga sin politikerbror, att hon kan flyga, men brodern har också en hemlighet
En cheerleader berättar för kameran om sin rädsla: "Något har ändrat i mig. Alla mina ben i kroppen var sönder och jag gick genom eld och fick inte ens en skråma".
En strippare och ensamförsörjare i Las Vegas märker att hennes spegelbild har en hemlighet
En konstnär, som är drogmissbrukare och på väg att förstöra sitt liv, märker att han kan måla visioner från framtiden
Otursförföljd polis från Los Angeles kan höra andras tankar och leder honom in på jakt efter en seriemördare
En Japansk urmakare kommer på ett sätt att stoppa tiden med bara viljan.
Serien presenterar även en hel del andra ordinära människor som märker att de har en helt annar sida i sig. Har sett en hel del av avsnitten och jag gillade serien skarpt. Litet annorlunda och mycket beroendeframkallande serie. Ser fram emot den.
IMDB
Officiella hemsidan
Wikipedia
Nelonen

Tornado
Torsdag 02.08.2007 kl 22:00 Nelonen
Torsdag 09.08.2007 kl 22:00 Nelonen
Torsdag 16.08.2007 kl 22:00 Nelonen
Torsdag 23.08.2007 kl 22:00 Nelonen
Regi: Andreas Linke
I rollerna: Matthias Koeberlin, Mina Tander, Sascha Göpel, Lisa Martinek, Rudolf Kowalski, Martin Lindow
En tysk 4-delad miniserie som berättar om Jan, en meteorolog som varit i Oklahoma och studerat stormar och dess uppkomst. När han sedan återvänder till Berlin ser han märken på en jättestorm som hotar Berlin. Klimatförändringen är verklighet och staden hotas efter jättelika åskstormar, av en tornado vars like inte setts på dessa breddgrader. Ingen tror på Jans historia, inte ens hans far, ledare av den tyska meteorologiska stationen. Men stormen kommer och när tornadon står vid Brandenburgs portar och Berlins Alexanderplats försöker Jan rädda sin största skatt, Eva.
IMDB
Officiella hemsidan
Reality of life is for people who cant handle Science fiction