Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Finlandssvensk Fantasy  (läst 4359 gånger)

vanna

• Antal inlägg: 8
Finlandssvensk Fantasy
« skrivet: 7.10.2007 kl. 00.39 »
Hej. Jag vill tipsa om en nyutkommen Finlandssvensk Fantasyroman som är skriven av Ann-Britt Kvist. Det vill säga jag som har signaturen Vanna här på forumet. Boken heter Vildfågeln och har getts ut av Ahlbergs förlag. Den handlar om unga Fevanna Kargesdotter Side som är född och uppvuxen i ett litet samhälle i Furuskogen. Hon trivs inte alls med sin situation där och hon protesterar mot sina släktingars inskränkta livssyn. Redan när hon var liten började hennes släktingar att se ut en passlig karl åt henne att gifta sig med, men hon tål för det första ingen av de tilltänkta och sedan drömmer hon om att få ett jobb någon annanstans.
En dag lyckas hon på egen hand skaffa sig en provanställning på värdshuset Gyllene Kannan i den närliggande hamnstaden Hannebor.
Tyvärr råkar hon ut för ett missöde redan första dagen och blir indragen i något hon helst skulle velat slippa. Hon blir bortförd av den fruktade Zeke Hartgraven från Maredalen och hans otäcka ryttare.
« Senast ändrad: 15.10.2007 kl. 14.50 av vanna »

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
SV: Finlandssvensk Fantasy
« Svar #1 skrivet: 8.10.2007 kl. 22.29 »
Låter som något som bör recenseras i Enhörningen. Jag kontaktade förlaget, nu skall vi se om det går att få ett recensionsexemplar.