Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Ny Trek-trailer  (läst 5253 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Ny Trek-trailer
« skrivet: 18.11.2008 kl. 21.45 »
Den första egentliga trailern för den kommande nya Star Trek-filmen har sett monitorljuset och kan beskådas på Apples trailerwebb.

Handlingen i den kommande filmen är förlagd till Kirks, Spocks och kumpanernas ungdom och åtminstone den här trailern stinker tonårsfilm långa vägar. Egentligen är det väl bara positivt om man lyckas introducera Star Trek-konceptet till en ny publikgeneration, men jag hoppas att filmmakarna inte glömmer att det faktiskt finns en växande skara medelålders sf-fans som gärna skulle se på science fictionfilmer riktade till sin egen ålderskategori.

Den nya Trek-filmen, som åtminstone än så länge går helt enkelt under namnet Star Trek får sin biopremiär 8.5.2009. Filmens webbsida hittas på http://www.startrekmovie.com/ men vill du verkligen veta något om filmen är det bättre att ty sig till Wikipedia.

Hur det blir med Finlandspremiären återstår att se.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
SV: Ny Trek-trailer
« Svar #1 skrivet: 20.11.2008 kl. 19.53 »
Jag tycker denna trailer ser helt fantastisk ut. Tror J.J. Abrams försöker förnya hela Star Trek världen och jag hoppas han lyckas. Har nog själv aldrig varit så grymt stor Star Trek Geek, så jag tror nog inte det kommer att störa mig.

För mig spelar det inte någon roll om man föryngrar hela grejen bara den är en underhållande film. J. J. Abrams  har ju själv sagt att han inte varit någon stor Star Trek fan utan mera en Star Wars fan. Och det syns nog på denna trailer. Rymdstriden har uppgraderats till litet mera action och redan det när unga Kirk kör denna 1960-talets Corvette över branten visar ju att nu skrotas det gamla och en ny tid är på gång.

Jag ser verkligen fram emot denna film. Lika mycket som jag ser fram mot en annan kommande film nämligen Zack Snyders Watchmen. Denna film baserar sig på en helt fantastisk serieroman skriven av Alan Moore, tecknad av David Gibbons och färgsatt av John Higgins berättar om en alternativ verklighet som blander sig med vår egen värld någon gång runt 1930-talet. Det börjar dyka upp maskerade hjältar som brottsbekämpare.

En trailer kan ses på www.apple.com. Vill man veta mera kan man läsa på www.wikipedia.org.

Seriealbumet kan köpas från bl.a. www.amazon.co.uk för en ca. 9 pund. Ett köp väl värd sin summa. Läs den.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction