Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Omröstning

Använder du dig av Enhörningens nomineringslistor, som t.ex. listan över årets Nebulanomineringar?

Jo, jag uppskattar alla länkar och brukar läsa de texter som finns på webben.
1 (50%)
Jo, men för mig räcker det med listan, jag brukar inte läsa de nominerade texterna.
1 (50%)
Nej, jag är endast intresserad av att få veta vem som vann priset.
0 (0%)
Nej, jag är inte intresserad av litteraturpris.
0 (0%)
Jag vet överhuvudtaget inte vad du pratar om.
0 (0%)

Antal personer som röstat: 2

Omröstningen har avslutats: 1.04.2009 kl. 20.38

Författare Ämne: Nomineringslistorna  (läst 66696 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Nomineringslistorna
« skrivet: 1.03.2009 kl. 19.36 »
Enhörningen har redan i flera år kört med nyhetsnotiser om Hugo- och Nebulanomineringarna (se nyaste Nebulanomineringsnyheten som exempel) . Enhörningens nomineringsnyhet brukar alltid innehålla förutom själva listan, även länkar till författarnas hemsidor och, vilket viktigare, länkar till de texter som finns lagligt att ladda ner på webben.

Listorna är mycket arbetsdryga att bygga upp; det gäller att gräva fram författarnas hemsidor, kolla att det verkligen är frågan om samma person, söka fram webbadresserna till de texter som finns att ladda ner o.s.v. Därför har det nu blivit dags att helt enkelt kolla om Enhörningsläsarna överhuvudtaget använder sig av nomineringslistorna.

Brukar du läsa de nominerade novellerna (och andra texterna) då de finns tillgängliga på webben, eller är du endast intresserad av att veta vilka texter som nominerats. Eller är du kanske inte överhuvudtaget intresserad av nyheter om dylika pris?

Låt din åsikt höras - rösta!