Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Star Wars Live Action TV-Serie i produktion????  (läst 2991 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Star Wars Live Action TV-Serie i produktion????
« skrivet: 10.03.2009 kl. 08.10 »
MTV Movies Blog hittade jag denna artikel.

De senaste två åren har George Lucas arbetat på en Star Wars tv-serie. Enligt vissa rykten skulle serien inte börja produceras förrän de hade 50 manus och det påstås att en stor grupp manusförfattare har jobbat på serien. I början var det tänkt att serien skulle ha sin premiär i år men nu ser det ut som om den skall vara klar 2010 eller 2011.

Jag hade faktiskt glömt bort hela grejen men nu plötsligt dyker det upp nyheter som detta som får mig att börja tro att den faktiskt kan bliva något av det.

Men blogen skriver att de redan har börjat söka efter skådespelare. Rose Byrn som spelade Dorme i Attack of the Clones har sagt att hon har en del vänner som sökt efter roller till serien.

Seriens handling lär vara mellan Revenge of the Sith och A New Hope och Lucas har beskrivit serien som "Deadwoot möter The Sopranos i rymden".  :? Berättad från mindre kända karaktärer i Star Wars universum som är mörkare, smutsigare. Enligt rykten skall det också dyka upp kända karaktärer men inte Dart Vader.  :(

Hoppas inte Lucas själv regisserar serien så kan det ju faktiskt bliva något att se fram emot. Kanske de tagit en titt på Battlestar Galactica som ju med denna nya serie fick en helt fantastiskt lyckad ansiktslyftning. Men vi får väl se. Det kan ju börja dyka upp mera info sakta men försiktigt.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction