Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Svålhålet  (läst 3061 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Svålhålet
« skrivet: 18.10.2004 kl. 22.13 »
Nu har jag läst Mikael Niemis bok svålhålet och visst var det bättre än väntat. Jag tyckte att sättet han beskriver science fiction är rätt så roligt. Inte så man vrider sig av skratt men ändå finns där något. Boken är kanske litet kylig men inte finns det värme i rymden heller. Svålhålet är i mitt tycke som ett påhitt på någon krog där man pratar sf-filmer man sett och så börjat halvfulla skriva eget. Men språket är lättläst och har man tid över så tycker nog jag man kan läsa boken.

Det är litet konstigt hur man hakat på det där med avföring och det smaklösa i boken. Inte var den nu så smaklös som man kunde tro. Jag gillade boken i alla fall. I alla fall var jag på rätt humör när jag läste den. Hellere den här än DaVinci coden.

Men på tal om avföring så sade ju Arne Anka en gång. "Det är när man känner stanken av en egen avföring man börjar undra vem man egentligen är"
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Henrick Pålsson

• Antal inlägg: 9
    • Ljusets rörelse i vattnet
svålhålet
« Svar #1 skrivet: 15.02.2005 kl. 00.51 »
Jag påbörjade hans bok idag och jag får allt säga att jag gillar den hittills, har visserligen ett antal sidor kvar att läsa, men efter ha läst halva boken kan jag nog ändå säga att det var en bra bok om Science Fiction. Många roliga saker, dock gillade jag, stenrörelsen i bokens början, de som slogs för stenarnas rättigheter.  Om vad han säger om science fiction kan jag bara ta åt mig av.  Rolig tycker jag dock var när han beskriv att man i SF-böcker ofta har konstiga namn på planeter eller i bokstavskombinationer typ "XCH". En lät läst SF-bok med en smak av komik!!! Med blanding av filosofi, vetenskap och komik. Jag kan allt rekommendera hans bok utan dåligt samvete.

Henrick