Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Geoff Ryman  (läst 4101 gånger)

Kat

• Antal inlägg: 10
Geoff Ryman
« skrivet: 23.10.2009 kl. 18.53 »
Ingen har väl missat att Åcon 4 har Geoff Ryman som Guest of Honour? Får rodnande erkänna att namnet sa mej noll och intet, ända tills jag av en slump råkade titta igenom en gammal tråd här som handlade om Nebulakandidaterna 2008, och insåg att min favorit bland novellerna det året, "Pol Pot's Beautiful Daughter" var skriven av ingen mindre än... just det.
Nu har jag införskaffat "Air", har inte hunnit börja på den ännu, men undrar om någon här har läst den och vill dela med sej av sina synpunkter.

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
SV: Geoff Ryman
« Svar #1 skrivet: 25.10.2009 kl. 22.09 »
Jag har Air i bokyllan, men har ännu intehunnit läsa den. Folk som läst den har gett den höga vitsord, så jag väntar mig en mycket god läsupplevelse!

Ryman var hedesrgärs på Swecon för några år sedan. Jag visste inget om honom då jag åkte iväg till conen, men som vanligt då det gäller Swecons visade sig att han var en utmärkt hedersgäst. Han verkade mycket trevlig och hade massor med intressanta saker att berätta. Jag ser verkligen fram emot att få träffa honom igen, Åcon gjorde igen ett superbt hedersgästval! (Vilket påminner mig att jag måste uppdatera Näthörningen med info om Åcon; gör det genast då jag fått iväg detta inlägg.)

Årets Åcon har ju fixat även lite billigare logi, så nu finns alla chanser att delta i årets gemytligaste nordiska con!