Enhörningens logotyp
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
7.02.2012 kl. 19.14

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
*
Enhörningens forum  |  Enhörningens forum  |  Näthörningen  |  Gamla rubriker 2009  |  Ämne: Fördattaren Robert Holdstock har avlidit 0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Fördattaren Robert Holdstock har avlidit  (läst 1332 gånger)
Ben
Administrator
*
Antal inlägg: 1 040

« skrivet: 29.11.2009 kl. 23.11 »

Den brittiske författaren Robert Holdstock avled tidigt idag på sjukhus. Holdstock hade blivit intagen på intensivvård 18.11 på grund av en infektion förorsakad av E. coli-bakterier. Robert Holdstock var född 1948.

Holdstock var bäst känd för romanen Mythago Wood för vilken han fick såväl World fantasy award som Brittish science fiction award -prisen år 1985.

Anmäl till moderator   Loggat
Kat

Antal inlägg: 8

« Svara #1 skrivet: 5.12.2009 kl. 13.22 »

Jag räknar hans Mythago Wood och Lavondyss bland den bästa fantasyn jag har läst - det är nog folkloristen i mej som talar. Oerhört fascinerande böcker, speciellt Mythago Wood.
Ben
Administrator
*
Antal inlägg: 1 040

« Svara #2 skrivet: 6.12.2009 kl. 11.40 »

Jo, Mythago Wood kan väl nog anses en modern klassiker. Finns det någon bland Enhörningens läsare som skulle vara färdig att skriva en recension av boken är det bara att kontakta mig.
Kat

Antal inlägg: 8

« Svara #3 skrivet: 7.12.2009 kl. 09.08 »

Jag ska ta och läsa om den så ska vi se... är man sjukskriven har man mycket tid att läsa.  Grin
Sidor: [1] Skriv ut 
Enhörningens forum  |  Enhörningens forum  |  Näthörningen  |  Gamla rubriker 2009  |  Ämne: Fördattaren Robert Holdstock har avlidit « föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines RSS: Näthörningen. RSS: hela forumet.