Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Star Wars -Revenge of the Sith  (läst 13692 gånger)

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
Star Wars -Revenge of the Sith
« skrivet: 25.07.2004 kl. 13.25 »
Titeln på den nya filmen lär vara avslöjad nu.
http://www.theforce.net/episode3/index.shtml#24502

TIll skillnad från Attack of the Clones som tog folk litet med storm så är det här en ganska förutsedd titel. Men den kompletterar ju trilogin bra genom att anspegla på "Return of the Jedi".

The Phantom Menace vs. A New Hope
Attack of the Clones vs. Empire Strikes Back
Revenge of the Sith vs. Return of the Jedi

Men som SW-fan så är jag inte riktigt hypad ännu. Jag får väl vänta på trailern med den där massiva rymdstriden (med ljud) som lär finnas i filmen...
"Be strong in your Ignorance"

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 371
« Svar #1 skrivet: 27.07.2004 kl. 13.38 »
Visst blir det intressant att se hur den sista filmen kommer att te sig, men jag skulle inte våga lita på trailern. Det är ju klart att trailern kommer att vara  hypersuper, så är det ju alltid.  8)

Personligen vågar jag nog egentligen inte hoppas på något. Bäst att bara låta bli att bli hypad och gå och se på filmen utan förhandsföreställningar. Om det nu är möjligt...  :roll:

Kenneth ologgad

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 28.07.2004 kl. 15.05 »
Det som jag mest önskar är att filmen verkligen är mörk. Och att där finns en massa rymdstrider. Sen vad man sedan egentligen får är ju en annan sak. Stora förhoppningar skall man inte ha men. Men det är ju Star Wars.

Inte många dagar så har vi DVD:n och då vet vi litet mera. :D

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 459
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
« Svar #3 skrivet: 10.09.2004 kl. 12.23 »
Hittade en rätt så kul länk med en mycket intressant kommentar av Mark Hamill gällande fortsättningen på Star Wars sagan.
Här http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=6318

Men snart kommer DVDn. YESSS
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #4 skrivet: 10.09.2004 kl. 13.39 »
The Digital Bits har en mycket ingående och bra recension av DVD-boxen på adressen http://www.thedigitalbits.com/reviews3/starwarstrilogy.html

Jag undrar  om det var i någon av intervjuerna på Dvdforum.nu där de sade att det knappast blir några fler filmer än dessa sex. Men det verkar som om en Star  Wars tv-serie skulle vara på kommande. Nu menar jag inte den animerade serien, Clone Wars, utan en "vanlig" tv-serie med "riktiga" skådespelare.

Jag tror faktiskt att Star Wars kunde fungera mycket bra som en tv-serie. Åtminstone har de som gör serien ett massivt färdigt universium att leka i och mängder av möjligheter till berättelser. TV-serien kunde ju placeras i nästan vilken tidsperiod som helst i Lucas' skapelse.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #5 skrivet: 10.09.2004 kl. 14.11 »
Ben skrev:
Citera
Jag tror faktiskt att Star Wars kunde fungera mycket bra som en tv-serie.

Det där är helt korrekt. Jag har länge funderat varför de inte gjort det tidigare. Visst har ju inte serien varit klar men ändå. Det finns verkligen häftiga saker att utforska i Star Wars universumet. Jag skulle nog vänta på den serien med stora förhoppningar. TV formatet gör ju att serien inte skulle lida så mycket. Filmerna har ju en tendens att bli för långa och litet tråkiga.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #6 skrivet: 10.09.2004 kl. 15.52 »
Citat från: Kenneth
Jag har länge funderat varför de inte gjort det tidigare.

Jag tror att en orsak kan vara att specialeffektstekniken (d.v.s. datorgrafiken och allt det där) först nu blivit så avancerad att man överhuvudtaget kan göra en tv-serie som ser bra ut, men inte kostar skjortan.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
Kul länk om Star Wars
« Svar #7 skrivet: 21.09.2004 kl. 11.01 »
Dork Tower har kommenterat behovet av att äga Star Wars boxen.

http://archive.gamespy.com/comics/dorktower/

Väldigt sant.  :D

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #8 skrivet: 12.11.2004 kl. 15.20 »
Nedanstående kan innehålla saker som vissa kunde klassa som "spoilers".

Trailern för Episod 3 är alltså ute och visst är den intressant. Kul grej att ta med inslag från den första riktiga Star Wars-filmen, men vad är det här med wookierna?

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #9 skrivet: 12.11.2004 kl. 21.47 »
Har inte Leia hållts gömd bland Wookiena innan hon födde sina tvillingar? Har nåt med det att göra. I Shadow of the Empire så för ju Leia sina barn till wookiena på nytt för att de skall skyddas från det resterande empiret. Tror jag??

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #10 skrivet: 13.11.2004 kl. 13.36 »
Men Leia finns ju inte ännu, endast Amidala (med definitiv "Leia-frisyr" i trailern).

Jag har inte följt med Star Wars utanför filmerna värst noggrannt, och för mig är alltså filmerna det enda rätta, allt annat är bara "tankelekar i SW-universumet". MEn det här med Wookier i Shadow of the Empire får ju en att misstänka att Lucas tänker använda sig av den idén. Kanske Amidala av en eller annan orsak åker till Wookie-planeten för att föda Luke & Leia där.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #11 skrivet: 13.11.2004 kl. 17.23 »
Ben skrev
Citera
Men Leia finns ju inte ännu, endast Amidala (med definitiv "Leia-frisyr" i trailern).

I de där berättelserna utanför Star Wars filmerna får ju Leia också tvillingar med Han Solo, som heter något som Jacen och Jaina). (Om jag kommer ihåg rätt.) Och i Shadow of the Empire vill jag minnas att hon åker tillbaka med sina tvillingar till Wookienas hemplanet. Och någonstans i böckerna säger hon just att har de har skyddat henne så klarar de nog av det igen.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #12 skrivet: 17.11.2004 kl. 18.04 »
Eller var det i Thrawn Trilogy av Timothy Zhan.
Finns så många fortsättningar så man kan inte komma ihåg allt.  :(

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #13 skrivet: 13.03.2005 kl. 18.23 »
Nu är då det slutgiltiga Star Wars ep 3 Revenge of the Sith ute. Och visst verkar den mörk och dyster och ger kanske "Ett nytt hopp" :D

Ger ett bättre intryck än förra trailern. Finns annas på följande sidor

http://www.darkhorizons.com/trailers.php Den nedre är en mirrorsite som kan sparas på hårdskivan. Den övre är till Hyperspace där man tvingas betala 20 dollar.  :cry:

Ben

• Administrator
  • *
SV: Star Wars -Revenge of the Sith
« Svar #14 skrivet: 10.05.2005 kl. 12.16 »
Webbserien Player vs. Player har ett roligt Star Wars-inlägg idag:D

Förövrigt blir det pressvisning av Revenge of the Sith här i Åbo i morgon. Om allt går bra kan ni alltså läsa Enhörningens recension av den sista (?) Star Wars-filmen snart.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #15 skrivet: 10.05.2005 kl. 14.42 »
Jag läser ingen recension före jag sett filmen. Vill inte spoila på nåt vis. ;)

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #16 skrivet: 12.05.2005 kl. 08.41 »
Enhörningens recension publicerades då igår kväll. Själv tycker jag recensionen är ganska så "spoilerlös", men det är ju klart att en recension alltid är en recension och vill man hålla sig helt utan yttre påverkningar innan man sett filmen är det kanske bäst att låta bli att läsa recensioner.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #17 skrivet: 12.05.2005 kl. 09.53 »
Torsdag morgon när jag kommer hem från H:elsingfors skall jag läsa din recension.  Ty 00.03 skall jag se den i H:fors.  :woohoo:

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #18 skrivet: 19.05.2005 kl. 15.57 »
Nu har jag då sett Star Wars RoTS och när jag gick ut från biografen på morgonnatten var jag till allra först väldigt besviken. Men efter ett tag har den blivit bättre. Inte är det nån Empire strikes back men ganska nära. Är nog beredd att sätta den till de bästa filmerna i serien. Empire Strikes back, A new hope och Revenge of the Sith är nog helt i sin egen klass.

Här binds den första och den sista verkligt bra ihop. En sak jag personligen blev förtjust i var sättet som utsendet på filmen började likna A new hope. Men jag håller nog rätt så mycket med Ben.

Skall nog alldeles inom närframtiden se den en gång till och en gång till och en gång till.....   :woohoo:

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #19 skrivet: 15.11.2005 kl. 11.04 »
Star Wars DVD:n

Jag blev litet besviken på extramaterialet till RoTS DVD:n. Önskade nog att det funnits mera material. Men sen slog det mig att det är väl LoTR extendet verisonen och dess extramaterial som satt spår i DVD utgivningen.

Men ser nog också fram emot en helg där man kan bänka sig framför TV:n med en stor hög chips, popcorn och annat hälsosamt och avnjuta hela serien.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #20 skrivet: 15.11.2005 kl. 17.23 »
Som recensent kändes det slönt med en hanterlig mängd bonusmaterial. Det tog ju nog närmast hela dagen att gå igenom det hela, men jämfört med LotR var det ju faktiskt inget.

Personligen ser jag nog hellre kvalitet bland DVD-bonusmaterialet än kvantitet. På Sith DVD:n fanns ju material som man lika gärna kunde ha lämnat bort, men största delen var ju ändå av hygglig kvalitet.

Tydligen finns det ett gömt bonus på den första Sith-skivan, The Digital Bits vet mer.

Jag är väl bara gammal, men ser faktiskt inte vitsen med "easter eggs"...  :P

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
    • Fantastix
« Svar #21 skrivet: 16.11.2005 kl. 17.44 »
"Eastern Egg" fyller väl sin funktion om det är verkliga överraskningar eller material som gjorts enkom för just detta. Ibland kan det dyka upp positiva överraskningar osv. Men oftast är det nog bara skräp.

Jag är litet skitsofren inställt till dessa. En del av mig tycker det är väldigt cool men så finns det just den där vuxna biten som inte kan med dem alls.

"Säger en som gillar kinderägg"  :blushing: