Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Enhörningewebben hackad  (läst 4956 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Enhörningewebben hackad
« skrivet: 25.03.2010 kl. 19.37 »
Idag morse märkte jag att Enhörningens webb hade hackats. Allt fungerade utan problem ännu i går kväll så värst länge hann hackarens hälsning inte stå framme. Enhörningens webbhotell fixade snabbt saken och undersöker nu dataintrånget. Jag har ingen orsak att tro att forumets användardatabas skulle ha varit i fara. Högst troligen hade hackaren bara lyckats byta Enhörningens startsida och forumets ingångssida. Jag återkommer bara jag får mer information om vad som egentligen hände.

ps

• Antal inlägg: 74
SV: Enhörningewebben hackad
« Svar #1 skrivet: 26.03.2010 kl. 14.55 »
Jag besökte Näthörningen just då och var lite förbryllad över din nya och något okonventionella startsida.

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
« Svar #2 skrivet: 31.03.2010 kl. 21.35 »
Webbhotellet informerade att hackarna kommit in på hotellet via en annan webbplats (inte Enhörningen alltså) och kört en kod som bytt ut alla index-sidor på hela hotellservern till hackarnas skräp. Enhörningsforumets användaruppgifter eller lösenord har alltså inte varit i fara (vilket inte betyder att du inte borde tänka på att du har ett ordentligt lösenord till forumet och absolut inte använder samma lösenord i flera olika tjänster).

Thom

• Antal inlägg: 1
  • Blicka framåt...
    • deadtales.com
« Svar #3 skrivet: 11.04.2010 kl. 12.52 »
Hackare är inget annat än idioter! Skönt att det löste sig i alla fall.
Lagar och regler är till för idioter... vi andra använder sunt förnuft :)
Oscar Wilde