Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Swecon 2011 - Eurocon 2011  (läst 3796 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Swecon 2011 - Eurocon 2011
« skrivet: 2.01.2011 kl. 00.11 »
Tid: 17–29.6.2011
Plats: Tekniska Högskolans Studentkårs hus, Stockholm.
Hedersgäster: Elizabeth Bear, Ian McDonald, John-Henri Holmberg och Jukka Halme.
Deltagaravgift: 40 euro vilket kan betalas direkt till kongressen eller här hos oss till Tero Ykspetäjä som är kongressens officiella kontaktperson i Finland.
Webb: www.eurocon2011.se
« Senast ändrad: 20.06.2011 kl. 21.44 av Ben »

Ben

• Administrator
  • *
SV: Swecon 2011 - Eurocon 2011
« Svar #1 skrivet: 30.05.2011 kl. 22.28 »

Ben

• Administrator
  • *

ahrvid

• Antal inlägg: 5
« Svar #3 skrivet: 13.06.2011 kl. 20.03 »
Diverse saker:
  Jag tänkte mig twittra (nyheter, tips m m) från Eurocon, så den som är på Twitter bör bli Follower till @SFJournalen (namn på mitt nyhetsblad).
  Och: Jag har sålt en ny, kort sf-novell till tidningen Nya Åland. Tanken är att den skall pubbas strax innan Eurocon (vet dock ej exakt datum - så håll utkik!).
  Slutligen: Jag tänkte göra två coner i en smäll i juli, först Finncon, sedan Estcon (söder om Tallinn) helgen efter. Av det skälet kan jag behöva crashspace troligen ca två nätter hos någon snäll finsk fan mellan kongresserna. Den som kan hjälpa kan maila ahrvid@hotmail.com. (Eller snacka med mig på Eurocon om saken.)

--Ahrvid

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #4 skrivet: 26.06.2011 kl. 12.41 »
Swecon 2011 / Eurocon 2011 tycks ha varit ett mycket lyckat evenemang. Kongressen verkar ha slagit med kraft igenom i rikssvensk media med stora artiklar i Aftonbladet och Dagens nyheter / På stan. Dessutom besökte Sveriges utbildningsradio kongressen så paneldiskussioner och annat intressant utlovas för sändning på TV i höst. Vi som inte har rikssvensk TV får väl hoppas att programmen kommer att finnas tillgängliga på webben.

På Swecon/Eurocons hemsida finns en diger lista över länkar till kongressrapporter och bilder såväl på svenska som på engelska.

Finns det någon bland Enhörningens läsare som är hugad att dela med sig av sina Swecon/Eurocon-upplevelser i form av den kongressrapport är det bara att kontakta chefred.  :)