Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Om forumet  (läst 7564 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Om forumet
« skrivet: 15.12.2003 kl. 15.18 »
Välkommen till Enhörningens forum!
Enhörningens forum är ett webbdiskussionsforum för dig som är intresserad av fantastik (science fiction, fantasy, magisk realism, övernaturlig/fantastisk skräck och vilka subgenreer man nu kan hitta på). Forumet är öppet för alla, du behöver alltså inte prenumerera på tidskriften Enhörningen för att få vara med här.

Forumet är indelat i ett antal kategorier för att det skall gå enklare att hitta bland diskussionerna. Vill du följa med alla diskussioner som är i gång går det enkelt genom att klicka på länken "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök.". Den här länken dyker upp på forumets startsida då du loggar in med ditt användarnamn och lösenord (första gången du logger in dig ger sökningen inga resultat eftersom alla inlägg är nya).

Användarnamn och lösenord, just det ja. Om du registrera dig som användare av forumet får du ett personligt användarnamn och lösenord, dessa skall du använda då du loggar in på forumet. Det går naturligtvis att läsa forumet och att skriva inlägg även utan att man registrerar sig, men då kan forumprogrammet naturligtvis inte veta vilka inlägg som kommit efter ditt senaste besök. Omröstningarna kan man heller ej ta del i ifall man inte registrerat sig.

Jag har mixtrat en del på forumprogrammet för att göra det möjligast "Enhörningenaktigt". Allting borde fungera utan problem, men stöter du på underligheter är det bara att kontakta mig per e-post, privatmeddelande via forumet eller genom att skriva ett inlägg i den här kategorin om problemen/underligheterna.

Hoppas du kommer att trivas på Enhörningens forum och bidrar till diskussionen!

Anonymous

• Gäst
Om forumet
« Svar #1 skrivet: 15.12.2003 kl. 17.02 »
Vad märkligt är det här då? Enhö's egna forum! Akkurat.

Jag är nummer två! Hopsanssaa och trevligt jul till er alla! :shock:

jukkahoo

• Antal inlägg: 8
    • http://eatingmuffins.typepad.com/eating_muffins/
Om forumet
« Svar #2 skrivet: 15.12.2003 kl. 17.10 »
:oops:

Vad fnord's gäst? Det är jag, jukkahoo.  Första budskap och genast ett fel. Hopperligen man lärar sig.

Shinan

• Antal inlägg: 48
    • http://www.surfnet.fi/~karell
Om forumet
« Svar #3 skrivet: 15.12.2003 kl. 17.25 »
Trevligt att få skriva litet på svenska om hemlandet när ens finskafärdigheter är något mellan en österbottnings och en ålännings...

30 och en halv timmar kvar...
"Be strong in your Ignorance"

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Om forumet
« Svar #4 skrivet: 16.12.2003 kl. 13.27 »
Citat från: Shinan
Trevligt att få skriva litet på svenska...

Jo, det är trevligt att se att forumet fått så varmt mottagande. De första användarna registrerade sig nästan genast efter att jag öppnat forumet.  :D

Anonymous

• Gäst
Om forumet
« Svar #5 skrivet: 17.12.2003 kl. 15.45 »
Kul med ett nytt forum!  :D

Hoppas det blir många intressanta diskussioner!
Själv ser jag fram emot att få "hänga" i Film avdelningen!

Lycka till med forumet!

Wrinkel Dinkel

• Antal inlägg: 2
Om forumet
« Svar #6 skrivet: 17.12.2003 kl. 15.47 »
... :oops:

Ställer mig i samma rad som jukkahoo..

Hoppas det går bättre nu!