Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Vill du kunna skriva inlägg på forumet?  (läst 23494 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Vill du kunna skriva inlägg på forumet?
« skrivet: 12.06.2011 kl. 21.07 »
Eftersom en hel del spammare försöker fylla diskussionsforum med skräp har jag varit tvungen att stänga av den automatiska medlemsregistreringsfunktionen på Enhörningens forum.

Forumet är naturligtvis öppet för alla som är intresserade av science fiction eller fantasy i en eller annan form, men på grund av spammarna är registreringen lite mer komplicerad nuförtiden.

Vill du alltså registrera dig på Enhörningens forum och samtidigt få möjligheten att skriva inlägg på forumet skall du göra på följande sätt:
1. Registrera dig på forumet genom länken uppe på sidan (eller genom att klicka här).
2. Skicka ett e-postmeddelande till enhorningen@enhorningen.net där du svarar på följande frågor
• Vilken sorts fantastik gillar du?
• Var hörde du om Enhörningen?
• Vilken är din favoritbok eller -film?

Berätta också vilket användarnamn du registrerade dig med så att jag hittar din registrering bland alla spamregistreringar som flyter in.
(Se nedan för nya anvisningar.)

Välkommen med på Enhörningens foum!
« Senast ändrad: 24.06.2011 kl. 15.40 av Ben »

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
SV: Vill du kunna skriva inlägg på forumet?
« Svar #1 skrivet: 24.06.2011 kl. 15.38 »
Under några få dagar har Enhörningens forum fått nästan 400 medlemsansökningar – alla av dem SPAM. Jag förstår inte hur just Enhörningens forum blivit så populärt bland spammare, men så här kan det ju inte fortsätta.

Från och med idag stänger jag helt av medlemsregistreringen. Det går naturligtvis ännu att bli medlem på Enhörningens forum, men det kräver lite handarbete.

För att få skrivrättigheter på forumet skall du alltså göra på följande sätt:
Skicka ett e-postmeddelande till enhorningen@enhorningen.net där du svarar på frågorna (detta för att kolla att du är en levande fan och inte en spamrobot eller annan spammare)
• Vilken sorts fantastik gillar du?
• Var hörde du om Enhörningen?
• Vilken är din favoritbok eller -film?
Berätta också vilket användarnamn du vill ha.

Efter att jag fått din ”medlemsansökan” och registrerat dig på forumet får du ett e-postmeddelande med temporärt lösenord och därefter är det bara att logga in och delta i diskussionen.