Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: StarShipSofa Stories Volume 3  (läst 4690 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
StarShipSofa Stories Volume 3
« skrivet: 24.11.2011 kl. 21.17 »
För ett par tre veckor sedan kom tredje antologin ut från Hugo vinnande podcasten Starshipsofa. Antologin som går med titeln StarShipSofa Stories Volume 3 är en diger blandning av fantastiknoveller från författare som: Matthew Sanborn Smith, Gregory Frost, Joe Haldeman, Dennis M. Lane, Mercurio D. Rivera, Nicola Griffith, Peter Watts, James Patrick Kelly, Saladin Ahmed, Catherynne M. Valente, Paul Cornell, Gareth L. Powell, James Morrow, Amy H. Sturgis, Kevin J. Anderson, Michael Swanwick, Lawrence Santoro, Lavie Tidhar, Frederic Himebaugh, Aliette de Bodard, Allen Steele, Tad Williams, Jack McDevitt, Karen Joy Fowler, Will McIntosh, Morgan Sterling Saletta, David Brin and Adam Troy Castro.

Boken kan beställas från www.starshipsofa.com/shop. Detta är förresten i mitt tycke en väldigt bra podcast där Tony C. Smith varje vecka kommer med en ny novell, några artiklar och litet ditt och datt. Oftast har novellerna hållit en rätt så hög kvalitet så jag rekommenderar nog att man lyssnar på den.

Det som är rätt så intressant är att boken kan beställas i olika format. Som en eBook version, PDF version med extra material, Pocket version utan extra material, Pocket version med extra material, Inbunden version med och utan Bonus material plus en Begränsad inbunden utgåva (25 stycken) med extra material och signaturer av nästan alla författare. Har själv alla tre böcker som pocketutgåva med extramaterial och måste säga att böckerna är rätt så trevliga med sina "annonser" etc.

Av Volume 3 har jag endast läst Catherynne M. Valentes novell Thirteen Ways of Looking at Space/Time novellen och gillade den väldigt mycket. Måste även säga att tack vare StarShipSofa har jag hittat några författare som jag har börjat följa med noggrannare. Bl.a. Paolo Bicigalupi, Genevieve Valentine (vars roman Mechanique - A Tale of Circus Tresaulti är riktigt bra) och Aliette de Bodard (vars bokserie Obsidian and Blood är också rätt så intressant. I alla fall de två första delarna).
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
SV: StarShipSofa Stories Volume 3
« Svar #1 skrivet: 25.11.2011 kl. 12.56 »
Av Volume 3 har jag endast läst Catherynne M. Valentes novell Thirteen Ways of Looking at Space/Time novellen och gillade den väldigt mycket.

Då får du ju absolut inte missa Åcon 5 där Valente är hedersgäst!

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 457
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
SV: StarShipSofa Stories Volume 3
« Svar #2 skrivet: 25.11.2011 kl. 18.19 »
Då får du ju absolut inte missa Åcon 5 där Valente är hedersgäst!

Jag vet. Har jag bara tid och möjlighet kommer jag nog dit. Hon verkar väldigt intressant och trevlig.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction