www.enhorningen.net

Enhörningen
Näthörningen
Noveller
Rapporter
Recensioner
Forum
Händelsekalendern
Omröstningen
Sf-bilder
Arkivet
Prenumerera
Länkar

Enhörningens hörn på Amazon.com
Enhörningens hörn på Amazon.uk (Storbritannien)

Google

Enhörningen
Webben

Kommentarer?
Skicka e-post till: enhorningen@enhorningen.net
eller använd
Enhörningens responsblankett.

Enhörningens logotyp
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
22.05.2012 kl. 18.56

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
*
Enhörningens forum  |  Enhörningens forum  |  Litteratur  |  Ämne: Teknologitidskrift ger ut sf-novellsamling 0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Teknologitidskrift ger ut sf-novellsamling  (läst 316 gånger)
Ben
Administrator
*
Antal inlägg: 1 077

« skrivet: 9.10.2011 kl. 14.08 »

Tidskriften Technology review, som ägs av Massachusets Institute of Technology (just det, MIT) men är en självständig publikation, publicerar i dagarna ett specialnummer med närframtids-sf av författare som Elizabeth Bear, Cory Doctorow, Gwyneth Jones och Ken MacLeod. Det här kan bli hur intressant som helst. Kolla specialnumrets webbsida för mer information.
« Senast ändrad: 9.10.2011 kl. 14.11 av Ben » Loggat
Kenneth
Enhörningsredaktör
*
Antal inlägg: 413

Science Fiction fan från Karis

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2.11.2011 kl. 09.52 »

Beställde tidningen och den låg i postlådan ca 1 vecka senare. Har läst två-tre noveller redan och de jag läst har varit väldigt bra. Cory Doctorows Brave little toaster var riktigt kul men den jag blev väldigt förtjust i är den kinesiske författaren Ma Boyongs novell The Mark Twain Robots där man försöker lära robotarna humor.

Denna berättelse har som utgångspunkt Robotikens tre lagar av Asimov och blir riktigt intressant. Den är som att läsa en novell från 1950 talet men ändå nästan rolig. Tidningen är nog hittills värd sitt pris. Skall läsa igenom hela när jag har tid.
Loggat

Reality of life is for people who cant handle Science fiction
Sidor: [1] Skriv ut 
Enhörningens forum  |  Enhörningens forum  |  Litteratur  |  Ämne: Teknologitidskrift ger ut sf-novellsamling « föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines RSS: Näthörningen. RSS: hela forumet.