Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Finncon 2012  (läst 2852 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Finncon 2012
« skrivet: 25.02.2012 kl. 11.07 »
Tid: 20–22.7.2012
Plats: Tammerfors universitet, Tammerfors, Finland.
Hedersgäster: Lois McMaster Bujold, Irma Hirsjärvi och Liz Williams.
Deltagaravgift: gratis som vanligt
Webb: 2012.finncon.org

Ben

• Administrator
  • *
SV: Finncon 2012
« Svar #1 skrivet: 25.02.2012 kl. 11.17 »
Samtidigt med Finncon arrangeras även bl.a. en bostadsmässa i Tammerfors, så det lönar sig att vara ute i god tid då man bokar sin övernattning. Finncon har ett kontrakt med hotell Scandic Tampere City, där övernattningen kostar 130 euro per natt i ett enpersoners rum och 150 euro euro natt i ett två personers rum då man anger koden FIN200712 i samband med bokningen (tyvärr går det inte att använda koden på webben, utan bokningen måste ske per e-post eller telefon).

Det finns natutligtvis även en massa förmånligare (och dyrare) övernattningsmöjligheter i Tammerfors. Kolla t.ex. www.visittampere.fi.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #2 skrivet: 15.05.2012 kl. 00.05 »
Jag reserverade nyss mitt rum på Scandic Tampere City. Inga problem att få rum och genom att boka på webben till  ett s.k. "early"-pris fick jag rummet t.o.m. billigare än till con-priset. Jag betalade 128,- per natt för ett två personers rum.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #3 skrivet: 21.07.2012 kl. 01.44 »
Enhörningen kvittrar från Finncon. Klicka här för att se alla Enhörningens Finnconkvitter (du behöver inte ha ett Twitterkonto för det här).

Vill du se alla Twitterinlägg som behandlar Finncon oberoende av vem som skrivit dem skall du klicka här.

Ben

• Administrator
  • *
« Svar #4 skrivet: 2.08.2012 kl. 11.57 »
Årets Finncon var ett mycket lyckat evenemang med omkring 3000 enskilda besökare. Arrangörerna beräknar det totala besökarantalet under veckoslutet till 4250.

Finncon 2012 samlar länkar till kongressrapporter på Finnconwebben, men här kommer en lista över några rapporter på engelska och svenska:
Lois McMaster Bujolds rapport
Simo Aaltonens rapport med bilder
Johan Jönssons rapport på svenska
Cheryl Morgans rapport
Tarja Rainios rapport med bilder
Enhörningens bilder och korta kommentarer från Årets Finncon hittas bland 'hörningens kvitter

Och för alla oss som missade den inhemska hedersgästen Irma Hirsjärvis hedersgästtal (då ett av de svenska programpunkterna gick samtidigt) kan tipsas att det utmärkta talet finns i textform på hennes blogg.