Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Uppdatering av forumet  (läst 3602 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Uppdatering av forumet
« skrivet: 9.09.2004 kl. 15.38 »
Jag kommer att uppdatera forummjukvaran senare i dag. Om forumet alltså verkar vara ur bruk är det bara att pröva på nytt senare (efter klockan 18 eller i morgon).

Ben

• Administrator
  • *
Uppdatering av forumet
« Svar #1 skrivet: 9.09.2004 kl. 16.59 »
Uppdateringen gick snabbare och mer smidigt än väntat.

Ytterligare en uppdatering är att vänta senare i september då jag i något skede försöker uppdatera forumet med en kalenderfunktion.

Ben

• Administrator
  • *
Uppdatering av forumet
« Svar #2 skrivet: 9.09.2004 kl. 22.08 »
Nu märker jag att åtminstone det här med att komma till det senaste inlägget ändrades vid uppdateringen.

Jag hade ändrat i forumkoden så att man då man i listan där alla rubriker och namnen på de som skrivit de senaste inläggen, klickar på skribentens namn kommer man till inläget han skrivit, inte hans profil. Tyvärr ändrades detta tillbaka till det ursprungliga i och med uppdateringen och nu visas alltså skribentens profil, inte det sista inlägget.

Vill ni ha det tillbaka som det var, eller klarar ni med det så här? Det kan ju hända att jag byter det tillbaka om jag själv blir tillräckligt irriterad på saken, men det kräver att jag gräver i koden och det går inte riktigt huxflux.

Hur som helst kommer man ju till det senaste inlägget också om man klickar på den lilla dokumentikonen vid skribentens namn.