Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: J. J. Abrams gör Star Wars ep VII  (läst 3302 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 456
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
J. J. Abrams gör Star Wars ep VII
« skrivet: 25.01.2013 kl. 08.58 »
Vad tycker ni om denna nyhet. Jag personligen blev väldigt glad och litet upphetsad t.om  :blushing: Hans Star Trek film har varit mycket bra, i mitt tycke, och den nya ser inte dålig ut heller. Så varför inte.

Han har en mycket fascinerande syn på filmskapandet och hans visuella stil är rätt sä personlig med "lansflares" och hela hoiton. Jag har nog mycket större tro på honom en George Lucas. (förresten borde jag recensera filmen People vs George Lucas något tag) En mycket bra dokumentär som lönar sig att ta sig en titt på.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
SV: J. J. Abrams gör Star Wars ep VII
« Svar #1 skrivet: 28.01.2013 kl. 16.04 »
Ja, nog måste man ju tro att det är sant då nyheten nu tutas ut även på den officiella Star Wars-webben.

Att Michael Arndt som t.ex. skrivit manuset till Little Miss Sunshine skall skriva manuset för den nya Star Wars-filmen låter också ganska intressant.

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 456
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
SV: J. J. Abrams gör Star Wars ep VII
« Svar #2 skrivet: 29.01.2013 kl. 14.06 »
Copypastar här mitt inlägg i min blogg:

Många av argumenten mot att J.J. Abrams inte borde göra Star Wars är just de som får mig att anse Abrams vara rätt person för EPVII.

En av orsakerna är att Abrams inte är rädd för att ta itu med Fanboys- och Nerd-filmer. Ta nu t.ex. Star Trek (första känslan man fick av att han kunde göra en Star Wars film), Mission Impossible III (Hej. Mannen kan det här med action och spänning), Super 8 (Goonies sedd från 2000-talet), Cloverfield (Godzilla sedd från ett annat perspektiv) Lost osv…. osv… osv.

Han har också helt klart ett bra sätt att ta sig an elaka Geek-kommentarer och visa oss hur fel vi har. Visst skall det bli kul att se hans varumärke ”lensflares” från Lasersvärden när de i fäktningscenerna träffar varandra. *ryser*

Och en annan grej är denna som jag fastnade för när jag följde med Star Wars händelserna i December. Hans kommentarer om att göra filmen i Comingsoon.net säger allt. ”there were the very early conversations and I quickly said that because of my loyalty to Star Trek, and also just being a fan, I wouldn’t even want to be involved in the next version of those things. I declined any involvement very early on. I’d rather be in the audience not knowing what was coming, rather than being involved in the minutiae of making them.” Denna mening är det som säger allt i min åsikt.

Sett från detta perspektiv är det enda orosmoment det att han tar Daniel Lindelof till manusförfattare. Då kör vi in i skiten så det bara rasar efter. Men, men. Vi får se. Verkar som om hans Jordbävningsfilm är på is då… hoppas jag. Och till sist alla de orsaker varför han är rätt person för Star Wars i en negativ synvinkel. Enda jag håller med om är vi Star Wars fansen har en tendens att vara pedanter.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction