Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Kalendern  (läst 3223 gånger)

Ben

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 370
Kalendern
« skrivet: 26.09.2004 kl. 16.18 »
Jag uppdaterade Enhörningsforumet idag genom att lägga till en kalenderfunktion. Det hela fungerar inte riktigt så smidigt som jag hade tänkt mig och helt tydligt finns ännu en hel del översättningar som skall kollas, men hur som helst har forumet nu en kalender som så småningon skall ersätta den gamla evenemangskalendern.

Man lägger in evenemang i kalendern helt enkelt genom att skiva ett nytt inlägg i vilket forum som helst. Då man skriver inlägget kan man sedan välja om man vill att inklägget skall synas i kalendern (man matar helt enkelt in datum, tid och hur länge evenemanget pågår).

Det man skrivit syns helt normalt i forumet, men dessutom syns inlägget också i kalendern.

Det blir som sagt små justeringar i funktionen senare, men det hela borde fungera OK redan nu, så det är bara att lägga in evenemang.

Ben

• Administrator
  • *
Kalendern
« Svar #1 skrivet: 26.09.2004 kl. 18.58 »
Hmmm... Första problemet dök redan upp. Det verkarinte finnas någon möjlighet att lägga in kalenderevenemang utan att de samtidigt skulle vara diksussionsinlägg. Det här betyder ju att man för vareviga pubträff skulle vara tvungen att skapa ett eget inlägg.  :shock:

Det låter inte riktigt bra... Skall undersöka i saken och se vad jag hittar på.

Ben

• Administrator
  • *
Kalendern
« Svar #2 skrivet: 26.09.2004 kl. 19.51 »
OK, skapade en ny diskussionsavdelning, Kalenderevenemang, som man kan använda då man vill lägga in ett evenemang i kalendern som man int eväntar sig föra med sig diskussion.

I övrigt kommer man alltså åt kalendern antingen genom att klicka på texten "Kalender" uppe till vänstar på sidan (bredvid "Vanliga frågor" och strax ovanom "Profil") eller genom att klicka på texten "Kalender" under Enhörningslogotypen. I det förra fallet får man fram hela månadens kalender och i det senare fallet de närmaste tre dagarna.

Hmmm, hmmm, hmmm... vet ändå inte riktigt om det här är tillräckligt bra för att erersätta den gamla manuella kalendern.  :?