Nyheter: Vill du registrera dig på Enhörningens forum?

Klicka här för att läsa hur det går till.

Författare Ämne: Mio min Mio  (läst 3683 gånger)

Kennet

• Enhörningsredaktör
  • *
  • Antal inlägg: 456
  • Science Fiction fan från Karis
    • Fantastix
Mio min Mio
« skrivet: 30.06.2013 kl. 12.36 »
Raseborgs Sommarteater visar i år Astrid Lindgrens Mio min Mio.

Pjäsen handar om en föräldralös pojke (Mio) som spelas av Julia Hellén som reser till Landet i Fjärran där han möter sin Fader Konungen och ger sig av för att rädda världen och möta den grymma Riddaren Kato.

Pjäsen som regisserats av Bobo Lundén visar hur nära berättelsen egentligen är Sagan om Ringen och andra fantasyberättelser. Boken utkom 1954.

Den visuella glädjen i berättelsen som visas på Raseborgs Sommarteater är helt fantastisk. Här finns Sagan om Ringen, Kill Bill, Harry Potter och annat invävt i något som mera påminner om lek än om traditionell teater. Men Fantasyn är ju många gånger en lek. När jag satt där på bänken och tittade på pjäsen var min mun på vid och gavel ibland. Vilka geniala lösningar, vilken glädje och samspel det var mellan skådespelarna och jag var så avundsjuk på att inte få stå på scenen... Men sen slog det mig att då skulle jag aldrig fått se pjäsen. Så tack.

Här kan man se en kort trailer som spelats in vid övningen och här en kort teaser som gjordes redan i fjol.

Föreställningen visas i 20 gånger från den 27.6. till 4.8. på onsdagar, torsdagar och lördagar och söndagar. Förutom lördagen den 13.7. och söndagen den 14.7.

Har ni möjlighet så gå och se denna pjäs. Rekommenderar den för alla från barn till vuxna.
Reality of life is for people who cant handle Science fiction