Fick
Galacticas andra säsong som födelsedagspresent och har nu avnjutit alla 20 avsnitt.
Ja vad kan man säga. Otroligt! Serien håller sin höga nivå och blir egentligen bara bättre. Första säsongen slutade ju i en enorm "cliffhanger", och eftersom säsong två tar vid exakt där säsong ett slutade är klart att de första episoderna är mycket intensiva. Egentligen håller det på på samma sätt till medlet av säsongen där tempot dras lite ner och tittaren äntligen får andrum. Mot slutet av säsongen skruvas det hela upp igen och även om säsong två inte slutar på samma sätt mitt i händelserna som första säsongen kommer det att bli mycket intressant att se i vilken riktning serien nu utvecklas.
Galacticas producenter och manusskribenter är rena genier. Serien är otroligt logisk i sin handling och karaktärerna är skrämmande trovärdiga. Fantastiskt!
Nya
Galactica var ju redan från början en vuxenserie, men jag tycker att man i säsong två utvecklar serien ännu mer i den vuxna (och lite mörkare) riktningen.
Säsong två går att köpa här och var på nätet, mitt ex kom från
EzyDVD i Australien. Jämfört med Play.com samt Amazon.com och Amazon.co.uk var Ezy billigast. Med postavgifterna inberäknade kostade paketet under 45 euro och just nu har
Ezy rea, så man får säsong två för lite på 30 euro! (Den australiensiska versionen är textad på engelska och skivorna lär vara regionskodade även för vår region, så inget extra mixtrande behövs.)
Är du intresserad av en bra, intelligen science fiction-tv-serie för vuxna rekommenderas nya
Galactica mycket varmt!